• Sebastiána

    Nervös för möhippa!

    Nu när det börjar närma sig inser jag också att "risken" att blir hippad öker. Jag har väldigt dubbla känslor för det där. Å ena sidan skulle jag bli lite besviken om jag inte fick någon hippa alls, å andra sidan är jag nervös för att bli nappad plötsligt sådär. Tänk en kväll när man är fet i håret och känner sig trött och ofräsch. Man kanske har planerat att tvätta håret morgonen efter och så blir man hippe-nappad av tjejgänget. Och tänk om de hittar på jobbiga aktiviteter som jag inte vill göra. Jag vill inte gå på stan och sälja pussar eller klipps tvättråd från kalsonger. Jag vill inte hålla på med femkamp eller så.

    Jag bor långt borta från mina vänner och släktingar, men åker ner ibland. Om någon månad ska jag ner och hälsa på och då är jag nere några dagar, sedan kommer jag inte ner förrän till bröllopet. Jag börjar misstänka att det blir en hippa då, om det blir någon, men jag har jättemycket inplanerat. En massa saker som måste fixas inför bröllopet. Jag har inte tid med någon hippa då .

    Ja, suck. Om jag inte får någon hippa alls sitter jag väl här om ett halvår och beklagar mig över det istället...

  • Svar på tråden Nervös för möhippa!
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-01-31 08:47:58 följande:
    Det där med spa, tjejmiddag, vin, skvaller och roligheter som jag tycker är roligt tyckte hon lät dööööötråkigt!
    men vaddå? Ska jag behöva gå en hel dag och göra bort mig bara för att mina kompisar ska skratta när jag själv tycker det är riktigt löjligt och tråkigt?
    En del har fått för sig att det inte är en hippa om inte bruden gör skämmiga saker, men det är ju brudens dag och då ska man väl gör något som gör henne glad och inte sånt som hon tycker är obehagligt.
  • Sebastiána
    EhjärtarF skrev 2011-01-31 09:15:29 följande:
    Senaste hippan jag var med o planera, blev det helt efter brudens smak. 
    Startade på en relax med lite cider, middag på en grekisk restaurang o så utgång.
    Mysig eftm/kväll 
    3 september 2011
    Åh, en sån hippa vill jag ha!
  • Sebastiána
    Loppansson skrev 2011-01-31 09:16:22 följande:
    vad tråkigt att ni känner så!! De vänner jag har som gift sig så har dessa hippor bara varit en massa roliga saker för bruden så hon ska känna sig speciell, och självklart lite med någon intressant detalj, men verkligen inte pinsamma saker... Tror ni verkligen att era vänner vill "skämma" ut er? I så fall skulle jag på ett lite diskret sätt prata med min/mina tärnor och förklara att ni inte vill vara med om pinsamheter!
    Jag tror inte att de som verkligen känner mig vill det och jag hoppas att det blir de som bestämmer vad som ska göras. När min syster gifte sig tog en tjej som inte känner henne så väl över planeringen helt och hon tycker inte att det är en hippa om inte bruden typ gör bort sig. tack och lov lyckades jag, till hennes stora förtret, styra bort det allra mesta. De andra som skulle hippa min syster ville inte heller att det skulle bli en sån hippa.
  • Sebastiána
    Lillananna skrev 2011-01-31 10:27:59 följande:
    Kan faktiskt inte mer än att hålla med typ Alla här.
    Samtidigt som jag kan förstå.. Därför kan jag känna att vi gav min älskade underbara syster en juste version.
    Hon blev kidnappad på en lunchrestaurang.. Okej där blev det lite pinigt det kan jag erkänna.. (det är en annan historia:) ) Sedan fick hon en knippe kuvert med siffror på 1, 2, 3, osv.. I kuverten fanns instruktioner som hon skulle göra... hon skulle gå in i en viss army affär och köpa ett plagg, vad som helst, som hon skulle ha på sig under kvällen.. Sedan skulle hon in i en viss "porr"butik där hon skulle köpa något till bröllopsnatten.. sen skulle hon ta reda på vad det skulle kosta att göra en tatuering av sitt favvo lag.. och lite sånna saker..
    Allt detta tog henne fram i sthlms innerstad till karlberg där vi alla mötte upp henne för en army camp grej..
    Hon älskade det.. Behövde inte göra något pinsamt, förutom gå in i porrbutiken då minst syster är den mest pryda människan:), men där hade vi sett till att det var en "fin" butik så hon sa att det var roligt.. Och hon fick som sagt köpa vad hon vill... så.. Visst Cammo mönstret knske inte var henne grej... men det var inget farligt typ..

    Sedan var det bastu i stockholms justaste bastu, middag, skitsnack, rundpingis och övernattning, för att dagen efter träffas upp för brunch och sedan en thaimassage.
    Det var såååå uppskattat. Och sååå roligt för alla inblandade.
    Hade inte velat gå in i en porrbutik och handla... men det vet förhoppningsvis mina vänner.
  • Sebastiána
    Jeliqa skrev 2011-01-31 10:57:20 följande:
    Jag är mest orolig för att några av mina bästa vänner som bor på annan ort och inte känner mina andra vänner (som bor på samma ort som jag) inte skall få bli med på hippan. Det är ju ingen som har deras nummer och jag vet att de kommer bli jätteledsna om de inte får vara med. Haha, jag har pratat med BM om det flera gånger och nästan tvingat honom att snoka reda på när/om hippan kommer bli och tvinga på folk mina andra vänners telefonnummer ;)
    Om de är smarta kontaktar de din blivande för kontaktuppgifter
  • Sebastiána
    Så jag har helt enkelt sagt till min andra tärna att hon får ansvara för att det inte blir någon "mobbing-förnedrings-hippa" för att i så fall kommer jag gå hem och så kan dom sitta där med sin gardin och sina "roliga saker" {#emotions_dlg.djavulsk}
    Så har jag också sagt... och så blir det! Om de (mot förmodan) planerar något pinsamt gör jag det bara inte.
  • Sebastiána
    prinsessanogrodan skrev 2011-01-31 20:30:46 följande:
    Här är en till som börjar bli nervös för sin hippa!
    Jag är nog en ganska "tråkig" brud.....men jag vill verkligen INTE göra en massa uppdrag, jag vill inte gå på sexparty, jag vill inte svara på en massa intima frågor om samlivet, jag vill inte gå i porrbutik, jag vill inte ha strippor, jag vill inte köra femkamp, jag vill inte köra fyrhjuling eller sumobrottning, jag vill inte gå på krokilektion, jag vill inte supa, jag vill inte bli utklädd,jag vill inte gå på Myrorna och handla fula kläder och bli tvingad att ha dom, jag vill inte sälja kyssar eller nypa främmande karlar i rumpan, jag vill inte stå utanför en IKEA och uppträda.....
    Jag vill inte göra nåt av alla dessa typiska möhippe-grejer.
    Jag tycker inte att det hör till om inte bruden vill! Det enda som verkligen hör till är att göra sånt som bruden vill och att INTE tvinga bruden till nåt och att inte tjata på henne.
    Jag kommer definitivt att börja gråta och åka hem om någon skulle tjata om något av ovanstående.
    Jag önskar mig en lugn trevlig hippa med god mat och gott vin, typ picknik i parken och utgång på kvällen.
    Det behövs inte en massa aktiviteter, möjligtvis chokladprovning eller ostprovning, inget mer avancerat än så.
    Kunde inte sagt det bättre själv! En god middag, ett par drinkar, chokladprovning eller nån SPA-grej om det inte blir för dyrt!
  • Sebastiána
    Chicita skrev 2011-02-01 08:10:28 följande:

    Ja helt klart så behövs inga stora grejor...
    Jag får höra att "jamen det är ju sånt man minns"...

    Och visst håller jag med om det.
    Snart 20 år efter att ha gått ut grundskolan så minns jag fortfarande dagarna i åk5 där man tillbringade rasten i en snödriva för att man gömde sig för klass- "kompisarna".
    Osv...
    Minnen som jag gärna är utan.

    Så varför ska man ställa upp på vuxenmobbing på sin möhippa? Varför skapa mer minnen man helst vill glömma?
    Det är ju inte meningen att man ska skapa "roliga" minnen åt sina vänner när man själv mår dåligt både innan och under hippan. Utan att man ska skapa underbara minnen åt sig själv som man kan DELA med sina vänner...

    Underbara minnen kan vara något så enkelt som prinsessangrodan föreslog. Chokladprovning, ostprovning eller liknande. Varför inte en spa-dag.
    Eller kanske få en privatlektion av en kock i hur man lagar den ultimata romantiska middagen till sin M2B?

    Att göra bort sig står inte på min "to-do-lista" inför bröllopet.
    Så om någon planerar en sån hippa åt mig så kan dom ju ha så roligt på den UTAN MIG!
    Och det har jag sagt åt dom också...


    Precis, man minns det säkert, men det ska ju vara fina minnen!

    Det jag retar mig på är just när (som på planeringen inför min systers möhippa) folk säger att det SKA vara pinsamheter på möhippa annars är det ingen möhippa. Trams säger jag! Som sagt, mina gamla vänner som känner mig vet att jag inte gillar sånt och det gör inte de heller, men jag har lärt känna lite nytt folk sedan jag flyttade upp, men mest ytligt. Jag hoppas att de inte tänker dra iväg mig på hemskheter. Jag har sagt tydligt till min BM att om de ringer och frågar ska han säga att jag INTE vill göra sånt. Han svarade då typ att "man får hålla god min" och "det hör ju till". Herregud! Fast nu har han förstått tror jag. Jag har sagt att jag helt enkelt vägrar och åker hem (svårt i och för sig eftersom det inte finns någon kollektivtrafik att tala om och taxi är svindyrt - inte hittar jag heller).
  • Sebastiána
    Aniara4 skrev 2011-02-01 22:03:45 följande:
    Jag är inte så orolig för möhippan, jag vet att mina vänner har gott omdöme och säkert hittar på nåt kul. Jag har iofs inte heller så mycket prestige och skulle stå ut med att gå runt på stan i någon fånig huvudbonad och prata med främlingar så länge det är roligt och inte integritetskränkande på något sätt. Däremot är jag lite självmedveten när det gäller min vikt och skulle inte klä ut mig i något jag kände mig obekväm i. Min enda oro är egentligen just att de ska fånga mig i ett riktigt sunkigt ögonblick och inte låta mig byta om. Det hände faktiskt i samband med min 20-årsdag, jag och en annan tjej som också fyllde år blev kidnappad till en överraskningsfest i sunkigaste mysbrallorna, men då fanns det kläder och smink till oss på festen. På den tiden var jag å andra sidan smal och passade i klänningen de hade lagt fram!

    Jag är nog mer orolig för svensexan. Jag litar fullständigt på att min blivande inte gör några dumheter, men tyvärr kan jag inte säga detsamma om ett par av hans vänner. Och en av hans få brister är att han kan vara en smula konflikträdd och obenägen att säga ifrån. Hoppas bara de har den hyfsat långt i förväg så att han hinner komma över baksmällan...
    Jag är faktiskt också lite orolig för svensexan. Min BM har en del singelkompisar som inte spottar i glaset och som kan få för sig både det ena och det andra och min BM tycker ju att "man ska hålla god min". Puh!
  • Sebastiána
    Chicita skrev 2011-02-01 11:06:39 följande:
    Jo det där att "det ingår" och att "man får hålla god min" har jag också hört till leda...
    Gör upp med din M2B att han får hämta dig ifall dom försöker få dig att gå med på något som du inte vill. Att han får ha lite beredskap den dagen så att säga...
    Då kan ju HAN också påverka dom som anordnar hippan eftersom han säkert inte vill ut och skjutsa Flört
    Vilket superbra tips!
  • Sebastiána

    Det intressanta är att svensexor brukar vara betydligt mer påkostade än möhippor. Hur kommer det sig?

Svar på tråden Nervös för möhippa!