En tärna som inte verkar intresserad
För ett litet tag sen bestämde vi oss för att ha två tärnor. Min Sambo ville ha sin syster och då tog jag min syster.
Vi har letat runt lite efter klänningar till våra systrar. Jag tänkte att jag skulle hitta några och sen kunde vi se om dom kunde komma överens om en. Mitt enda krav är att dom ska vara lila och knä korta. Eftersom min klänning är väldigt enkel (lång och vit) Så vill jag inte att deras klänningar ska sticka ut alldeles för mycket. Eftersom faktiskt jag ska vara finast ;)
Men vi hittade iallafall 3 stycken jätte fina "enkla - fest - klänningar" Lila och knä korta för runt 500 kr. Presic vad vi tänkt oss. Visade min syster och hon hade väll någon favorit men tyckte att alla var fina.
Skicka bilderna på klänningarna till min Sambos syster och frågade henne, vilken av dom här 3 hade du velat ha? Då svarar hon att hon tyckte att alla 3 var fula...
Jag blev ganska så paff och trodde iallafall att någon skulle falla henne i smaken. Jag hade förstått det mer om hon förklarat varför hon inte tyckte om dom.
Så nu satt vi idag igen och efter ett bra tag hittade vi några andra som vi också tyckte va jättefina och i vår pris klass. Har skickat över bilderna på dom men hon har inte haft tid att titta på dom än. Men jag känner nu att om hon säger samma sak om dom här klänningarna, ska jag då be henne att ta en ändå? Och om hon vägrar så får vi tyvärr be henne att inte vara tärna. Eller är det fel av oss/mig? Hon verkar ju inte ha tid att leta efter en klänning själv liksom. Och sen verkar hon inte jätte intresserad av att hjälpa oss att lösa det här "klännings problemet"
Nu är det ju så att min syster också blivit sur för att hon uppfattar det som att sambons syster får välja vilken dom ska ha och sen får hon rätta sig efter det. Men nu är min syster bara 16 och sambons syster 22. Så man kan ju tycker att hans syster borde vara lite mognare.. Det är ju trots allt vårt bröllop.