• Chicita

En tärna som inte verkar intresserad

Det är DITT bröllop.
    Om du vill att dina tärnor skulle vara klädda i potatissäck och aska så är det det som gäller.

Välj ut två eller tre klänningar som DU gillar och fråga "vilken av dom här skulle du vilja ha?"
    Säger hon "ingen" så får hon väl gå naken då om hon ändå vill vara tärna.
    Det är inte hennes stora dag, hon ska anpassa sig efter dig och din smak om hon vill vara tärna.

Jag har ett liknande problem med en av mina tärnor.
    Jag vill inte att dom ska ha likadana klänningar utan har gett dom inspirationsbilder, talat om att dom ska ha något grönt (hela klänningen behöver inte vara grön, men temafärgen är grön) och att det ska vara 1300-talsinspirerad...
    Sen får dom välja modell, tyg osv själva.
    Den ena tärnan syr sin klänning själv och hon är jättetaggad.
    Den andra förhalar och säger att hon inte gillar medeltidstemat osv osv. Så jag har ställt krav på henne och till och med ultimatum. Välj en klänning eller kom som gäst!

• Chicita
    MaalinJohansson skrev 2011-02-01 12:19:55 följande:
    Ja jag tycker också lite att det är vi som bestämmer. Jag frågade henne nu i morse om hon tittat på klänningarna än men hon hade annat att tänka på svarade hon.. Så min sambo får väll ta och ringa henne nu i veckan iallafall. Hoppas att det löser sig för dig också!
    Ja vi får väl se vad våra bångstyriga tärnor blir i slutänden... Bara gäster kanske... Om dom inte bråkar för mycket så dom inte blir väkomna alls ;)
Svar på tråden En tärna som inte verkar intresserad