Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Jag vinter, han sommar

Jag gillar mape81's förslag om resorna. :) Man kan ju till å med ha en enkel ceremoni när man är iväg på resan, så har man fått båda delarna liksom. ;)

Men jag tycker inte du ska "ge dig" bara för att han vill ha sommarbröllop, ni är ju faktiskt 2 om saken. Diskutera det lite till, det får ju inte gå prestige i att nån av er måste få som den vill och den andra får ge upp. Bröllopsdagen har man ju hela livet sedan och att bli ständigt påmind om att man fick ge sig känns inte så skojigt.

Vi gifter oss 11-11-11 kl 17, mitt i mörkaste november så vi håller tummarna för gnistrande frost i mörkret och inte iskallt novemberregn och blåst. Vädret tror jag är ett problem oavsett årstid man väljer. :)

• Fossing77
    förlovadflicka skrev 2011-02-01 11:40:09 följande:
    Alla årstider är fina på sitt sätt! Vi ville gärna ha på sommaren men av olika anledningar väntar vi till hösten. Gillade inte alls det först men nu vet jag att det kommer bli jättefint med alla höstlöv! :)
    underbara färger på hösten! hoppas ni prickar in en sån där härlig, solig och kall höstdag med hög luft. ljuvligt!
  • Fossing77
    jonsar02 skrev 2011-02-01 15:43:17 följande:
    Det handlar inte om att jag vill övertala honom om vintern. Jag vet hur han känner inför varje vinter och vill som sagt inte tvinga honom till ngt som han absolut inte känner för. Vi ska ha ett budgetbröllop så vi kommer att få kompromissa om så mkt ändå.

Jag ville ha lite hjälp att bli mer peppad inför ett sommarbröllop inte få förslag på hur jag bäst övertalar min älskling.
    Men då behöver han ju något att se fram emot varje vinter :) Så lyser ni upp eländigheten lite genom att fira bröllopsdag. :)
  • Fossing77

Fast jag kan tycka att ett bröllop är ett bröllop oavsett vilken tid på året man har det. :) Ni ska ju fira er kärlek till varandra, och tänker man bara på det så borde det ju vara pepp nog. :)

Svar på tråden Jag vinter, han sommar