Inlägg från: hoodilady |Visa alla inlägg
  • hoodilady

Tropisk bröllopsresa för under 35 000?

Hej på er alla planerare och nygifta,
    jag och min blivande diskuterar bröllopsresa fram och tillbaka,
    Vi vill båda två åka till ett ställe med hög standard, vita stränder och ett hav man kan dyka i.
    Sen vet vi bara inte vart? Vi är båda två otroligt sugna på Karibien, men det är så dyrt!
    Finns det något ställe som är tropiskt (alltså inte väldigt turistigt som Thailand eller Egypten) för en inte allför saftig summa?
    Kom gärna med tips och berätta om era resor!

• Svar på tråden Tropisk bröllopsresa för under 35 000?
  • hoodilady

Ja det påminner om vår "önskelista" på resor. Fast Aruba var mina föräldrar på och de blev besvikna på ön, det var ganska skitigt och inte så hög standard som de andra öarna i karibien (tex Curacaou sa de var jättefint jämfört!)

Så nu önskar vi Curacao och Bonaire en kombinationsresa, men det kostar minst 50 000kr.. suck.

Tack för din hjälp!! Vi har också resepresentkort på önskelistan.

• hoodilady
    Jenny P skrev 2011-02-02 11:11:23 följande:
    Mexico! Varför inte åka till Yucatan-halvön? Bra priser och det finns fortfarande ställen som inte är okuperade av amerikanska turister. Utanför ligger världen näst största korallrev (=fantastisk dykning och snorkling), stränderna är kritvita av korallsand och djungeln är nära inpå. Flera svenska resebolag flyger dit.
    Om man är intresserad av historia och kultur finns det massor av fornlämningar från mayatiden att titta på. Cool
    Tack JennyP! Det är faktiskt nånting vi funderat på, men då inte vart i Mexico man skulle åka till. Ska kika upp det på en gång!!
  • hoodilady

Nemän va!? Oj jäklar!! vilket bra pris! Med vilka var det? Vart hittade du den resan?

• hoodilady

Tack alla underbara ni, helt fantastiska tips! Ska kolla upp allt! Vi är väldigt sugna på både Mauritius och Guadaloupe. Men det är pengarna som inte riktigt räcker till. Men ska leta rejält efter klipp!

Aruba hotellet va ju dööfint! Men hittar heller ingen resa dit under 42000 kr nu. :(

Andaman Islands ska jag lägga på minnet till framtida backpacking!! Men som bröllopsresa vill vi nog gärna ha charter.

Tack alla!! Mer tips är välkomna.

Svar på tråden Tropisk bröllopsresa för under 35 000?