Cammee skrev 2011-02-08 12:01:30 följande:
Jag kan varmt rekommendera Cypern. Funderade på om jag själv skulle åka dit på bröllopsresa, men då vi var där för tre år sedan så kändes det ändå ganska tråkigt. Men någon gång åker jag tillbaka! Har aldrig någonsin varit så nöjd med en resa !!! Vi var i Fig Tree Bay. Det är inget agia napa ös, men fortfarande en stor och väldigt trevlig bargata med en massa barer, nattklubbar, underhållning m.m. Alla restauranger vi provade serverade underbart god mat (mycket grekiskt, mums!)
Cyperns vatten är fantastiskt! Helt turkost och klart vatten, perfekt för snorkling!
Just i fig Tree bay så ligger det lite i lite lä, så det blir aldrig stormigt eller blåsigt i vattnet, vilket gör att det alltid är helt klart.
Fina ställen att gå promenader på om man går en bit utanför staden, inte alls långt till grönområden, vattenvikar och annat mys.
Är du rädd att det ska bli för varmt på malta så är det nog för varmt på Cypern också, men klarar du av värmen så är det ett fantastiskt resmål!!
Vill också tillägga att det finns fantastiskt mycket och vackra fiskar. Vis stranden där man fortfarande bottnar fanns det massa småfiskar, plattfiskar och liknande. En dag simmade jag och min sambo ut några meter, dit vi inte bottnade och där fanns samma sorters fiskar fast dom var riktigt stora! Jag som är lite fiskrädd fick ett antal panik attacker. Det är inga regnbågsfärgade fiskar kanske, men dom var ändå lite färgglada, och plattfiskarna som simmade runt i sanden var skit häftiga när man kom ut en bit i havet. Enda stället jag varit på som har haft så mycket och så vackra fiskar.
Längtar nästan tillbaka lite nu när jag sitter och tänker på det. mysmys!!!