Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tips på miniresa i sverige?

Inte i södra sverige direkt... Men jag måste säga att jag äääälskar Gotland.
    Speciellt Visby under medeltidsveckan. Men det är lite för tidigt på året för er...

Gotland är nästan som en del av utlandet. Det är så eget och unikt.

Clarion Hotel Visby innanför ringmuren har en superhäftig pool i källaren också.
    En inte jättestor pool men mitt i den sticker en medeltida pelare upp från husets rötter så att säga.
    Jag skulle satsat på Gotland faktiskt. Kanske en cykelsemester där?  

• Chicita

Bokar ni färjan i tid så kan ni spara många hundralappar redan där *tips*
    Kolla av med turistbyrån på Gotland. Dom har säkert färdiga rutter med övernattningstips och sånt också. 

• Chicita
    Fini skrev 2011-02-17 15:10:54 följande:
    Tack för alla roliga förslag! Vi har pratat lite om det nu och min pojkvän har aldrig varit på Gotland, vill gärna se ön och jag har inget emot att åka dit igen så det lutar åt det. Med eller utan cykel, det får vi se. Nån som har nått förslag på ett mysigt hotell som inte kostar skjortan?

Mitt favorithotell ligger mitt inne i Visby. Clarion Hotel Wisby... Annars om ni vill ha ett lite enklare boende där priset är viktigast så skulle jag kolla upp Breda Blick.
    Vi hyrde ett budgetrum i en källare där (sutteräng så det fanns i alla fall fönster). Det är väl mer Bed & Breakfast än hotell, men det har charm :)  
  • Chicita

Gotland på sommaren är ju fullt ös, en av sveriges pärlor ju :)
    Men kolla med turistbyrån där annars om det blir cykelsemester eller lite bil-luff runt ön. Så kan dom säkert rekommendera hotell och lämpligt datum också annars :)  

Svar på tråden Tips på miniresa i sverige?