• Fini

Tips på miniresa i sverige?

Vi ska gifta oss i juli och sen ta en ordentlig bröllopsresa i augusti-spetember.
    Men man vill ju iväg på nån liten tripp nånstans efter bröllopet.... ^^
    Någon som vet nått litet romantiskt resmål? Helst i skåne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-02 16:12
    Eller södra sverige i alla fall.

• Svar på tråden Tips på miniresa i sverige?
  • Fini

Jaa! Det låter mysigt! Vi tänkte oss en någorlunda billig liten resa så cykelsemester kan ju vara perfekt om vädret är fint

• Fini

Det ska jag göra. Tack!

Nått mer förslag nån?

• Fini

Tack för alla roliga förslag!

Vi har pratat lite om det nu och min pojkvän har aldrig varit på Gotland, vill gärna se ön och jag har inget emot att åka dit igen så det lutar åt det. Med eller utan cykel, det får vi se.

Nån som har nått förslag på ett mysigt hotell som inte kostar skjortan?

• Fini

Hotell på Gotland tänkte jag, eftersom det är dit vi bestämt oss för att åka 

• Fini
    fru AM skrev 2011-02-17 20:10:20 följande:
    Hej!
    Jag såg i din presentation (nyfiken som jag var) att ni ska gifta er 2 juli ... Tyvärr är det Almedalsveckan (politiskt storjippo) 3-10 juli på Gotland (i Visby) så just den veckan kan jag lova att det blir svårt att hitta ett trevligt rum till ett bra pris - i alla fall i närheten av Visby. BAra så ni inte planerar för just Visbyvistelse ... men då kanske hela poängen med att åka till Gotland försvinner ..Det finns ju fina hotell på andra delar av Gotland. Jag vet t ex att ett riktigt mysigt ställe: Ihreviken där det finns ett vandrarhem/restaurang som också har ett fint hus de hyr ut, t ex till smekmånadspar ... Se om du kan hitta det på deras hemsida eller ring och fråga: www.ihrebaden.se/

Som sagt är det nog bra att hålla sig lååångt från Visby just den veckan efter ert bröllop.

Andra ställen: www.pontusfrithiof.com/farosund/
    www.gragasen.se/index.html
    www.gasemora.se/sjalvhushall.html

Lycka till! 
    Aj då.....
    Tack för att du sa till!   Kunde ju vara bra att veta....
    Hmm =/
  • Fini

Och vi som nästan bestämt oss för Gotland...
    Politiskt jippo.. Är det massa demonstrationer och sånt då, menar du? Men Fårö är lugnt tror du?

Svar på tråden Tips på miniresa i sverige?