• Rebeccan

Morgongåva

Jag har funderat fram och tillbaka på morgongåva till min m2b. Jag har funderat på Secret Box men inte hittat nån i närheten som kan göra det. Någon som har nåt tips på fotograf som är prisvärd men inte allt för dyr i Västra Götaland? Trollhättan och ca 10 mils radie funkar bra :)

Någon som har andra idéer eller tips till bra morgongåva? Vad har ni andra gett era makar morgonen efter? 

• Svar på tråden Morgongåva
  • M Berg

the studio brukar ta väldigt fina bilder. Där tog jag både silrena och mer erotisk bilder, fat så vet jag inte hur de är som personal i göteborg. har ju bara varit i sthlm.

• Rebeccan

Tack, ringde direkt och pratade med den och de verkade bra och relativt bra till pris. Tack för tipset :)

• Rebeccan

En fråga till: Hur såg dina bilder ut? Bilderna de har i sitt galleri är inte riktigt vad jag tänkt mig, men jag antar att de jobbar så som kunden (alltså jag) önskar. Upplevde du att du bestämde hur bilderna skulle se ut eller "regisserades" du mycket av fotografen?

• annicka

Jag är av en annan åsikt gällande The Studio. Jag tycker att de är dyra och att de har brister avseende ljuskällorna i sina bilder (det ser ofta ut som att de kört med bara en blixt och det ger skuggor på "ena sidan" av modellen). Jag upplever det även som trist att de inte lägger någon tid på att retuschera bilderna (de tar trots allt bra betalt). 

Nu kan jag tyvärr inte ge tips på någon fotograf i ditt område, men jag skulle leta på internet och sedan kolla upp referenser å så. Du kan alltid ta med dig en vän till fotograferingen åxå - som stöd och "säkerhet". Det är viktigt att du känner dig trygg. Det finns mängder av riktiga fotografer och duktiga hobbyfotografer över hela landet.

• Rebeccan

Retuscherar de ingenting? Okej, det är ju helt klart ett stort minus. Det är ju inte så att allt som är "fel" på mig ska tas bort, men vissa småsaker trodde jag att de skulle fixa. Hmm, känner mig lite fundersam då... Som sagt, man ska ju inte retuschera bort mig, men lite småsaker trodde jag absolut att de skulle ta bort. Ska fortsätta leta och hoppas jag hittar nåt bra.

Ingen som har tips på andra morgongåvor? Är lite tveksam till om Secret box är rätt... Tack :) 

• lemfi

Funderar också på att göra en secret box, men vet inte om jag vågar. Min man skulle iaf bli glad.
    Hur fungerar detta med secrets box, byter man om i olika "plagg"

• JustMeAndMyLove
    lemfi skrev 2011-02-03 18:50:25 följande:
    Funderar också på att göra en secret box, men vet inte om jag vågar. Min man skulle iaf bli glad.
    Hur fungerar detta med secrets box, byter man om i olika "plagg"
    Det är nog väldigt upp till var och än :)
    Jag ska göra det när jag har råd och bor i Sverige igen.
    Men kör i min egen stil, boxertrosor och typ boxningshandskar och liknande, hehe
    Fråga fotografen om ideer att spåna på. Alla är ju olika! 
  • AndyP

Här finns många bra tips som jag som kille skulle uppskatta: www.morgongåva.net Speciellt tipset med champagneglas med gravyr eller klockan med gravyr. Även det där med ett träd gillade jag!

• elisabettan

Vad gör man med denna secret box sedan? Alltså, tar man fram och tittar på bilderna ibland eller hamnar de bara i en låda?

Min blivande ska få en fickplunta med personlig gravyr. Det tror jag att han blir glad för iaf!

• Willowfield

Jag frågade min blivande vad han skulle tycka om att få en sådan, hade på känn vad svaret skulle bli, och jag hade rätt. "vad sjutton skall jag med ett sådant till när jag "the real thing" hos mig jämt, och skulle du inte vara i min närhet finns bilden av dig i mitt sinne jag kan bara blunda så ser jag dig"
    Skönt tycker jag :) 

• 4Juni2011
    Willowfield skrev 2011-02-04 21:25:42 följande:
    Jag frågade min blivande vad han skulle tycka om att få en sådan, hade på känn vad svaret skulle bli, och jag hade rätt. "vad sjutton skall jag med ett sådant till när jag "the real thing" hos mig jämt, och skulle du inte vara i min närhet finns bilden av dig i mitt sinne jag kan bara blunda så ser jag dig"
    Ungefär så sa min blivande man också... Värmer mycket att få höra det..
  • JustMeAndMyLove
    elisabettan skrev 2011-02-04 21:11:01 följande:
    Vad gör man med denna secret box sedan? Alltså, tar man fram och tittar på bilderna ibland eller hamnar de bara i en låda?

Min blivande ska få en fickplunta med personlig gravyr. Det tror jag att han blir glad för iaf!
    Vi tänkte att vi skulle ha en del på väggen, bägge är intresserade av foto. det skulle då vara extrem närbilder eftersom det är vår stil :) Inget man inte skulle våga visa för mamma med andra ord!
    Vi tänkte kanske också göra secret box tillsammans. Vore riktigt kul!

Men nog är secret box mest symboliskt. Det är säkert många som tycker det är onödigt så jag tror det är roligast för de som har det lite som intresse!

Det där med gravyr är alltid kul! Hade velat köpa nått som vi kunde gravera med namn och bröllopsdatum på men jag kan inte riktigt komma på vad och det får inte var allt för dyrt så typ Costa Boda statyetter och liknande går tyvär bort :/ 
  • elisabettan
    Willowfield skrev 2011-02-04 21:25:42 följande:
    Oj, så fint sagt!
  • elisabettan
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-04 21:45:30 följande:
    Vi tänkte att vi skulle ha en del på väggen, bägge är intresserade av foto. det skulle då vara extrem närbilder eftersom det är vår stil :) Inget man inte skulle våga visa för mamma med andra ord!
    Vi tänkte kanske också göra secret box tillsammans. Vore riktigt kul!

Men nog är secret box mest symboliskt. Det är säkert många som tycker det är onödigt så jag tror det är roligast för de som har det lite som intresse!

Det där med gravyr är alltid kul! Hade velat köpa nått som vi kunde gravera med namn och bröllopsdatum på men jag kan inte riktigt komma på vad och det får inte var allt för dyrt så typ Costa Boda statyetter och liknande går tyvär bort :/ 
    Ja just det! Det kan bli häftigt faktiskt. Får se till att hålla mamma borta från rummet!  Flört
  • MaddeåMats

Jag har bokat surfing- lektioner till min M2B, han har alltid velat lära sig, så jag är säker på att han kommer uppskatta det

Svar på tråden Morgongåva