• EmmaHenke

Mörk eller Ljus ? (hår)

Min sambo har en dröm om att jag ska vara blond på bröllopet, jag va det när vi träffades. Men jag trivs i mitt mörka hår..:Vilket tycker ni är finast ? Bilder finns i mitt galleri...

• Svar på tråden Mörk eller Ljus ? (hår)
  • Zelmah

Är det bilden där du har ljust kopparbrunt hår som du syftar till när du menar mörkt? iså fall:
    Den färgen klär dig mycket bättre än den blonda! Dina blåa ögon framträder mycket mer och får mer fokus. Du "försvinner" lite i den blonda hårfärgen om du förstår vad jag menar. Så det är vad jag tycker. Den passar dig  bättre men du får ju såklart avgöra själv... och trivs du i din färg nu, ska du verkligen då bleka ner det bara för att vara blond just på den dagen. Hade du blekt det blont annars om det inte var för bröllop? Tänk på vad som känns "du" oxå..

Tänk också på att om du ska bleka ner håret (vilket du får göra i flera etapper lite slingor i taget), många frisörbesök) så riskerar du att det kommer att bli väldigt slitet torrt och sprött på den stora dagen... det kan vara värt att tänka på... man vill väl helst ha ett blankt och friskt hår på den stora dagen och inte ett sönderblekt... om du bestämmer dig för att bleka ner det, låt ingen annan än en duktig frisör göra det, men det antar jag att du tänker med i så fall :)

Lycka till med valet! och du... du kommer att se fantastisk ut på er dag oavsett vilken hårfärg du nu än väljer :)

• TheD

Den mörka färgen ser mer naturlig ut på dig :) Det du kan göra är att fixa slingor.

• Zia 20090618

Jag har också liknande "önskemål" från min blivande, han vill ha lite mörkare (mörkbrunt) medan jag är rädd att det blir för hårt, att jag kommer se blek ut.. Speciellt mot min redan vita klänning.. Svårt det där :/

• Sebastiána

Jag tycker att du passar bäst i den blonda färgen. Den ser mer naturlig ut, den mörka ser färgad ut. Det viktiga är vad du känner själv. Om du inte riktigt känner för att bli blond igen ska du ju inte bli det bara för bröllopet. Du måste känna dig bekväm. Om du väljer att bli blond så gå till en frisör och försök inte fixa det själv.

• Fossing77

Jag har färgat mitt hår rött i ca 10 år och håller nu på att gå mot det blondare hållet, började redan i november med avfärgning, tokigt mycket inpackning och sedan en toning för att återgå till min normala hårfärg. (2400 kr) Sedan tillbaka efter 2 veckor för mer inpackning och påfyllning av toning (1800 kr). Nu har jag i princip återfått min normala hårfärg i hela håret och tanken är att jag ska börja med slingor nu. Har fått klippa ca 20 cm av håret för det blev så torrt av avfärgningen och gör inpackning hemma varje gång jag tvättar håret. Nu har jag otroligt tjockt hår, som dessutom växer som ogräs, och dessutom tål det i princip hur mycket misshandel som helst. ;) Men det är en lång process och som du ser, DYR. Nu gör jag ju det iofs inte för bröllopets skull, jag hade tröttnat på att vara röd helt enkelt, men det tar tid och kostar. Sedan beror det ju på hur ditt hår reagerar oxå. Men gå absolut till en rikigt duktig frisör!

Men gör det du känner passar dig bäst. Klart din kille kan ha önskemål, men det är ju ändå så att du ska trivas i det. Inte så kul att se tillbaka på bröllopsdagen och ångra hårfärgen. :) Lycka till!

• tezz840

Jag tycker att det mörka var finast. Men du är brunare på det fotot också, så det kan vara därför som det ser fräschare ut..

• saraochmarkus

Jag tycker du är jättefin blond :) Men, som andra sagt - DU ska ju trivas! Jag står själv i valet och kvalet om hårfärg...
    Lycka till ;)

• 2011bröllop

Tycker det blonda håller med din kille !!!!!   men du ska trivas i det med ju !!!! Lycka till med allt !!!

• novia72

Jag tycker att dina (vackra) ögon träder fram MYCKET mer i den "mörka"... jag skulle nog våga mig på ett steg mörkare t o m ;)

• Zelmah
    novia72 skrev 2011-02-04 16:08:34 följande:
    Jag tycker att dina (vackra) ögon träder fram MYCKET mer i den "mörka"... jag skulle nog våga mig på ett steg mörkare t o m ;)
    håller verkligen med om det, precis som jag skrev ovan... Vi du att dina ögon ska komma till sin rätt och i fokus och att den blåa färgen lyfts fram ordentligt så är det absolut brunt eller guldigt kopparbrunt du ska ha. Man använder ju som bekant brun ögonskugga för att framhäva blåa ögon och blå ögonskugga för att framhäva bruna ögon. :)

Kanske t o m en lite mörkare nyans ja, men inte för mörkt bara, och ingen för kall nyans det är oftast de kalla nyanserna som gör att man ser blek ut om man är ljus i hyn.
  • Rose marie

Jag tycker du var fin i båda, men kanske ännu finare i blont hår.

Svar på tråden Mörk eller Ljus ? (hår)