Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Mörk eller Ljus ? (hår)

Jag har färgat mitt hår rött i ca 10 år och håller nu på att gå mot det blondare hållet, började redan i november med avfärgning, tokigt mycket inpackning och sedan en toning för att återgå till min normala hårfärg. (2400 kr) Sedan tillbaka efter 2 veckor för mer inpackning och påfyllning av toning (1800 kr). Nu har jag i princip återfått min normala hårfärg i hela håret och tanken är att jag ska börja med slingor nu. Har fått klippa ca 20 cm av håret för det blev så torrt av avfärgningen och gör inpackning hemma varje gång jag tvättar håret. Nu har jag otroligt tjockt hår, som dessutom växer som ogräs, och dessutom tål det i princip hur mycket misshandel som helst. ;) Men det är en lång process och som du ser, DYR. Nu gör jag ju det iofs inte för bröllopets skull, jag hade tröttnat på att vara röd helt enkelt, men det tar tid och kostar. Sedan beror det ju på hur ditt hår reagerar oxå. Men gå absolut till en rikigt duktig frisör!

Men gör det du känner passar dig bäst. Klart din kille kan ha önskemål, men det är ju ändå så att du ska trivas i det. Inte så kul att se tillbaka på bröllopsdagen och ångra hårfärgen. :) Lycka till!

Svar på tråden Mörk eller Ljus ? (hår)