Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

vilket namn tycker ni?

Joel Renling... Johanna Renling...Tycker faktiskt det klingar jättebra, Joel och Johanna Renling. Det röstar jag för :) 

• förlovadflicka
    J och J skrev 2011-02-04 13:01:14 följande:
    han tycker att arola och aalto är fint.
    jag lutar mer åt kristiansdotter.
    men då får man kommentarer om att det kan väl inte han heta heller?

kanske blir det renling iaf...jag som så gärna vill byta 
    jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
    Förstår att du vill byta... Men ändå, Renling är snyggt faktiskt ;) 
  • förlovadflicka
    cattitzi skrev 2011-02-04 13:17:00 följande:
    Jag själv har också haft enorm ångest! Sa från början att jag ALDRIG skulle ta hans efternamn Persson, men nu när vi började prata om att ta hans mormors flicknamn Sjölin så kände jag att jag hellre vill ta ett namn som en av oss redan har, alltså blir det det "fruktade" Persson som mer och mer blir tilltalande. Känns lite som en ära att få ta mannen i mitt livs efternamn.

Håller med alla andra att Renling är bäst! Lycka till!
    Tycker också det känns som en ära även om jag inte hade velat heta det namnet annars. Men det känns underbart ändå :)
  • förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-02-04 16:11:35 följande:
    Jag tycker att de finska namnen var fina :) Aalto eller Arola... ja fint :)

När jag hör Renling tänker jag på "renlig" istället... (sorry), läste t o m det först, precis som de gamla riddar/soldatnamnen Rask, Hurtig, Kvick, Trygg, och ....Renlig så jag reagerade lite på att det var en udda lite pikant variant på ett sådant namn ..Skäms Men om man inte läser för snabbt o okoncenterat o  när man säger det högt så tänker man ju inte det. Det är fint det med. Samma med Kristiansdotter, oxå fint... Svårt val detta med namn...
    Om folk brukar läsa fel så vet hon nog om det då hon redan heter det :p
  • förlovadflicka
    J och J skrev 2011-02-04 16:17:43 följande:
    zelmah: jo jag vet :P har ju som levt med det i 28 år.
    man får oftast stava namnet.  har som vant mig och reagerar inte alls på renlig.
    tar inte alls illa upp =)

Emblas mamma: har redan tänkt tanken men jag vill inte lägga till ett namn. utan vill heta samma som min man utan mellannamn.  
    jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
    Det är precis som jag, heter Noomi i förnamn (och uttalar det med o). ALLA kallar mig Nåmi och jag får alltid bokstavera det. Men jag trivs med det ändå :)
Svar på tråden vilket namn tycker ni?