FruMatilda skrev 2011-02-07 17:27:19 följande:
Tack för tipsen!
Hemma hos Kaj berkar som ett toppen ställe men det ligger lite för centralt (usch vad jag är kräsen!).
Nygårds Värdshus verkar super mysigt! Ett allternativ att fundera på, blir dock inte så billigt när man räknar ihop alla kostader.. Hamnar runt 1000 kr/pes om jag räknat rätt...
Jakten fortsätter!
Hm...jag står fast vid att Nygårds är billigare än Bergendals

Vi får bubbel med påfyllning till brudskål, trerätters med 1 glas vin till förätt, 2 glas vin till varmrätt, 1 glas dessertvin till efterrätt, bröllopstårta med kaffe och avec, vickning och lokalhyra+1 timmes förlängning.
Vi är 60 vuxna och 10 barn och vi betalar 68' totalt. Plus att vi har hela stället för oss själva!
För de 980 p/p på Bergendal ingår varken avec, tårta eller vickning...
Love Story skrev 2011-02-07 21:22:36 följande:
Har du kollat Djursholms slott? Ligger inte så där lantligt direkt men norr om stan och det finns möjligheter att hålla ner kostnader eftersom de kör med catering och man får ta med sig egen dryck.
Det här faktiskt ett jättebra tips om det är långt kvar till bröllopet! Brukar tyvärr snabbt bli uppbokat...så var ute i god tid!
Denna information fick vi från den kvinna på danderyds kommun som har hand om uthyrningen:
"Lokalhyran för 2010 är 6000:-. Kuvertavgiften är 60:-/pers. för en middag, 30:-/pers. för en buffé.
I avgiften ingår glas, porslin, silver, linne och städning. Ni kan ha vigsel på slottet, för mer information
kontakta kommunlednings kontoret."
Här är en länk till hemsidan med några bilder, lite information, kontaktuppgifter samt länkar till de fyra cateringfirmor som man får välja mellan.
www.danderyd.se/DanderydTemplates/Page____9148.aspx