• Rebecka och Jens

Hur mycket betalar ni er serveringspersonal?

Vi funderar på att få tag på några ungdomar som kan ställa upp och jobba lite på vårat bröllop, t.ex fylla på vid buffén och lite annat smått och gott (inte diska). Hur mycket bör man ge dem i ersättning? Eller räcker det att de får mat och vara med? Ungdomarna är tänkta ska vara några yngre kompisars kompisar eller så.

• Svar på tråden Hur mycket betalar ni er serveringspersonal?
  • Chicita

Bra fråga...
    Vi ska också anlita en del vänner som serverar på middagen.
    Vi har inte pratat pengar men för dom är det ca 2 timmars "jobb" och sen får dom vara med på festen efteråt.
    Så vi har funderat på om 500:- räcker åt dom kanske.

Däremot ska vi ha någon som står i baren hela kvällen...
    och där får vi nog ge lite mer. 1000 kanske eller 2000... Vad känns rimligt?

• TheD

För oss ingår personal så det känns bra att inte behöva tänka på det :)

Har aldrig funderat på sånt men 500:- låter väl bra när det är vänner/familj...eller?

• dreams come true

Vi betalar för "våra" tredjeårs hotell-och restaurangelever 100:- i timmen...

• Emblas Mamma

Vi tänkte en femhundring till dom var (ungdomarna)
    Och sen den som får jobba lite längre med disk och annat och behöver vara kvar lite längre får väl en större summa- Egentligen har jag ingen aning men tänkte faktiskt höra själv med dom ungefär hur mycket dom vill ha!
    :)

• thean

En femhundring är väl helt ok för serveringsjobb! Om man tänker på vad en "riktig" servitris får ut skattat o klart efter en kväll är det ju typ inte mer (eller det kanske det är?! hmm ?)

Jag agerade bartender på några bröllop för några år sen och tog då ca 800 kr ut, det var ung vad jag tjänade på att jobba i min vanliga bar vid den tiden.  =)

• L8PR

120kr timmen för erfarna proffs

• MagicBride

Jag och en annan brud här på BT utbyter tjänsten Jag och min kille ställde upp som gratis hjälp på deras bröllop i december och så ska hon och hennes man hjälpa oss gratis i maj

• Chicita
    MagicBride skrev 2011-02-06 10:28:25 följande:
    Jag och en annan brud här på BT utbyter tjänsten Jag och min kille ställde upp som gratis hjälp på deras bröllop i december och så ska hon och hennes man hjälpa oss gratis i maj
    Vad smart Skrattande
  • Thess

Vi gick till ett restaurang gymnasium och bad om att får prata med elever som utbildar sig till servitörer/servetriser och fick jätte bra kontakt och dom ska vara där hela middagen och kvällen för ett bra pris :)

• Jag han

Känns det fjuttigt att ge våra fyra tjejer 1000 kr var för att börja sitt jobb med att fylla på champagne till brudskål/mingel, sen fixa allt med buffén och dryck, duka fram tårta o kaffe med tillbehör. Sen gå hem när de diskat färdigt,
    och sedan komma över och städa lokalen dagen efter?

Behöver ärliga svar. Vill inte vara snål, men vi har ju en ganska tajt budget tyvärr...

• Moster Stina
    Jag han skrev 2011-02-07 13:16:12 följande:
    Känns det fjuttigt att ge våra fyra tjejer 1000 kr var för att börja sitt jobb med att fylla på champagne till brudskål/mingel, sen fixa allt med buffén och dryck, duka fram tårta o kaffe med tillbehör. Sen gå hem när de diskat färdigt,
    och sedan komma över och städa lokalen dagen efter?

Behöver ärliga svar. Vill inte vara snål, men vi har ju en ganska tajt budget tyvärr...
    Tycker jag INTE!

Det är ju faktiskt bara att fråga dem om de skulle vilja göra allt det för 1000 kr. Det vill de SÄKERT!

Vi själva kanske funderar på 7-800 per ungdom som hjälper oss med servering under en hel eftermiddag/kväll.
    Funderar dock på att hyra in ett övervakande proffs , som kan styra upp saker och ting på rätt sätt.
  • Jag han
    Moster Stina skrev 2011-02-07 16:46:41 följande:
    Tycker jag INTE!

Det är ju faktiskt bara att fråga dem om de skulle vilja göra allt det för 1000 kr. Det vill de SÄKERT!

Vi själva kanske funderar på 7-800 per ungdom som hjälper oss med servering under en hel eftermiddag/kväll.
    Funderar dock på att hyra in ett övervakande proffs , som kan styra upp saker och ting på rätt sätt.
    Tack för svar!  Man vill inte komma med skambud ju, men det kanske kan låta rimligt då. Det värsta som händer är att de säger nej, och då har vi reserver som kanske kan ta jobbet för den summan :)
  • Moster Stina
    MagicBride skrev 2011-02-06 10:28:25 följande:
    Så skall jag också förresten göra. Jag musicerar på ett bröllop, och de hjälper till med servering på mitt!
    Kolla in Ska vi byta med varandra-tråden! Ett hett tips!
Svar på tråden Hur mycket betalar ni er serveringspersonal?