• La Litchi

Händer och naglar

Hej!

Önskar lite hjälp kring händer och naglar.

Sitter med vintertorra händer och det känns som att trots att man smörjer in händerna så är de lika torra efter ett tag. Är det någon som har några dunderknep?

Likaså är inte naglarna i toppform heller. Funderar på om jag kommer lyckas få riktigt fina naglar till bröllopet eller inte. Är det någon som har bra knep för detta? Eller bör man göra naglar? Har aldrig gjort naglar. Ni som är vana inom detta? Vad ska man tänka på o.s.v? Vill inte att det ska se för onaturligt ut i alla fall.

Tacksam för hjälp! Glad

• Svar på tråden Händer och naglar
  • ja 2010

Jag har samma problem också. Köpte mandelolja som jag oftast smörjer in innan jag somnar men tycker ändå att det inte riktigt hjälper.

Är också i valet och kvalet när det gäller att göra naglar. Såg i en bröllopstidning en variant som O.P.I gjort som heter Soak-off (nagellack som härdar och sitter betydligt bättre än vanligt).

Behöver också tips.

• Vi2alltid

Jag har precis gjort naglar hos en tjej som använder sig av en gelé som inte skadar nageln, hon jobbar alltså inte alls med tippar utan det är gelé rakt igenom. Det heter Bio Sculpture Gel. Det ser i stort sett ut som min egen nagel! Jättnaturligt och håller längre.

Torra händer är svårt den här årstiden, jag brukar använda Exuviance. Och vara noga med att ha vantar.

• jonsar02

Jag har oxå samma problem med torra händer.
    Jag använder CCS Vårdande handcreme Sensitive som jag köpt på Apoteket när jag ska gå och lägga mig. Den kostar ca 35-40 kr. Den är super och hjälper verkligen till och händerna bli mjuka och fina. Men man blir kladdig av den så därför använder jag den bara på natten så den får verka ifred.
    På dagen vill jag ha en som går in i huden direkt och inte lämnar ett spår efter sig och som man inte blir kladdig av. Då använder jag: Yves rocher Arnica essentiel 2 in 1 beauty and youth for hands and nails (går att beställa på internet www.yves-rocher.se) och kostar ca 45-50 kr men man kan få många erbjudanden där så det blir billigare.

Så jag för ett tvåfrontskrig mot mina torra händer och dessa krämer funkar för mig.

• Chicita

Jag använder bara Marja Entrich Bivaxkräm nu på vintern + deras havsalgstvål.
    Jag brukar ha så torra händer att jag flagnar under vintern, men det har jag inte gjort sen jag började använda deras produkter :)

Om jag är riktigt torr så smörjer jag händerna överflödigt och tar på ett par tunna vantar eller till och med gummihandskar och har på ett par timmar när jag sitter vid tv'n eller så.
    Värmen hjälper krämen att gå in i huden och man kladdar inte ner allt annat när man har handskar på Glad

Jag har gjort naglar 2 ggr och dom blir jättefina DÅ, men sen ser dom för jäkliga ut när man låter det växa ut.
    Nu är inte alla nagelteknologer så hårdhänta som de jag har gått till. För dom slipar ner naglarna så mycket att dom är helt repiga och fula under gelen, så när man löser upp naglarna och tar bort dom så har man tunna repade naglar under.
    Men huvudsaken är ju att dom är fina till bröllopet. Så jag ska göra nagelförlängning innan i alla fall även om jag inte gillar hur det blir efteråt :)

• Lysdioda

Om man är nagelbitare ska man tänka på att om man gör lösnaglar, oavsett material, så är det svårt att göra väldigt långa och med fransk manikyr efterdeom nästan det vita börjar vid den nedbitna kanten om det ska se "naturligt" och snyggt ut. Annars blir det liksom flera rader med färger som regel. Även när de växer ut är det bra att materialen närmast nagelbanken har samma färg på egna nageln annars ser det väldigt fejk ut. Så, om man ska sätta material är det bra att börja med det cirka två månader innan och sedan fylla på, beroende på hur snabbt naglarna växer.

OM man vill spara sina egna naglar, särskilt som nagelbitare, så är nagelbandsolja från nubar väldigt bra och jag rekommenderar den. Den gör den egna nageln stark och segare samt enklare att återfästa på nagelbandet och den håller nagelbanden i skick.

Handkräm har jag tyvärr inget säkert tips om, eftersom jag inte stött på problemet så som ni beskriver torrheten. Jag testade dermologicas för jag fick den av en kompis och den var bra, men det är säkert skitdyr.

• förlovadflicka

Jag brukar ha mina fötter i plastpåsar med fotkräm i och  sockar över. Brukar sova med det. Dock funkar det inte att sova med det på händerna men ha det lite varje kväll om du kollar på tv eller nåt, det hjälper jättemycket, mina fötter brukar bli jättelena. Mina fötter! :O

• Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-06 10:44:11 följande:
    Jag har gjort naglar 2 ggr och dom blir jättefina DÅ, men sen ser dom för jäkliga ut när man låter det växa ut.
    Nu är inte alla nagelteknologer så hårdhänta som de jag har gått till. För dom slipar ner naglarna så mycket att dom är helt repiga och fula under gelen, så när man löser upp naglarna och tar bort dom så har man tunna repade naglar under.
    Men huvudsaken är ju att dom är fina till bröllopet. Så jag ska göra nagelförlängning innan i alla fall även om jag inte gillar hur det blir efteråt :)
    HJÄLP! Jag får ont i magen när jag läser detta, en seriös nagelbyggare skadar inte din egen nagel! Hur fan kan det ens vara tillåtet!
  • ninasjoholm

Det absolut bästa tipset för torra händer är LRs Aloe Vera cream with propolis! Den återfuktar och gör händerna mjuka direkt! Det bästa jag har provat!

• Oonah

Som någon tidigare nämnde, noga med vantar när det är kallt. Har aldrig haft problem med torra vinterhänder tills jag gick hem utan vantar en kväll för två månader sedan. Nu är halva min vänsterhand, den del som var utsatt för vädrets makter, supertorr och fnasig och svarar inte på mjukgörande behandling alls.  

Nu har jag alltid dubbla lager vantar när det är kallt! Skäms 

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Chicita
    Vi2alltid skrev 2011-02-06 20:02:51 följande:
    HJÄLP! Jag får ont i magen när jag läser detta, en seriös nagelbyggare skadar inte din egen nagel! Hur fan kan det ens vara tillåtet!
    Därför att dom enda vi har att tillgå här i Borlänge är klantarslen? Flört

nejdå... men vi har en stor nagelsalong och det är mer principen "snabbt och våldsamt" och nästan alla som har startat egna salonger kommer därifrån.
    De FÅ som har gått annan utbildning är så fullbokade med stamkunder att dom inte tar in andra.
Svar på tråden Händer och naglar