Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

Händer och naglar

Jag har precis gjort naglar hos en tjej som använder sig av en gelé som inte skadar nageln, hon jobbar alltså inte alls med tippar utan det är gelé rakt igenom. Det heter Bio Sculpture Gel. Det ser i stort sett ut som min egen nagel! Jättnaturligt och håller längre.

Torra händer är svårt den här årstiden, jag brukar använda Exuviance. Och vara noga med att ha vantar.

• Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-06 10:44:11 följande:
    Jag har gjort naglar 2 ggr och dom blir jättefina DÅ, men sen ser dom för jäkliga ut när man låter det växa ut.
    Nu är inte alla nagelteknologer så hårdhänta som de jag har gått till. För dom slipar ner naglarna så mycket att dom är helt repiga och fula under gelen, så när man löser upp naglarna och tar bort dom så har man tunna repade naglar under.
    Men huvudsaken är ju att dom är fina till bröllopet. Så jag ska göra nagelförlängning innan i alla fall även om jag inte gillar hur det blir efteråt :)
    HJÄLP! Jag får ont i magen när jag läser detta, en seriös nagelbyggare skadar inte din egen nagel! Hur fan kan det ens vara tillåtet!
  • Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-07 08:26:58 följande:
    Därför att dom enda vi har att tillgå här i Borlänge är klantarslen? Flört

nejdå... men vi har en stor nagelsalong och det är mer principen "snabbt och våldsamt" och nästan alla som har startat egna salonger kommer därifrån.
    De FÅ som har gått annan utbildning är så fullbokade med stamkunder att dom inte tar in andra.
    Jag lider med er
  • Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-07 21:04:39 följande:
    Som tur är så växer ju naglarna ut relativt snabbt Glad
    Så i det stora hela är det värt det...
    Mm.. fast jag är ju nagelibtare så mina naglar är ganska hårt ansatta som det är!
  • Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-07 21:12:03 följande:
    Mina naglar är så hårda att jag får ont i tänderna om jag biter på dom *S*
    Så jag har som tur är inte dom problemen...
    Däremot är dom fula, kantiga med jättefula nagelband (hur jag än smörjer, filar pillar och petar på nagelbanden med såna där speciella pinnar).

Synd att du inte bor i Karlstad, tjejen som jag går till skulle säkert kunna göra underverk med dina naglar!
Svar på tråden Händer och naglar