hjälp, var ska vi åka??!
Prag är fint! Romantiskt och billigt. Med den budgeten kan ni lyxa! Vi åkte 4 nätter i slutet av juli 2010 för ca 4000 kr för oss båda (resa, hotell och några aktiviteter). Vi var lite besvikna på hotellet, men hade heller inte bokat något lyxigt. Jag o mamma var i Lissabon i juli för några år sedan och det var VARMT! Annars fint. Ingen aning om hur de ligger till prismässigt nu. Annars är Berlin en häftig stad (men kanske inte så romantisk). Wien är en underbar stad, men relativt dyrt (fast jag tror ni kan hamna inom er budget om ni anpassar hotellval). Min absoluta favorit är Salzburg! Vacker, romantisk, mycket att se och göra...bodde och jobbade där några månader för några (hmmm, ganska många börjar det bli...) år sedan. Jag tipsar gärna om ni åker dit.
Nu har ni bara några dagar på er, men ett alternativ för att komma ner i pris är att flyga med Ryanair från Skavsta till Memmingen och därifrån ta tåget till Salzburg. Jag har för mig tåget tar ca 2 timmar. Med lite tur kan man ju få tag i billiga flybiljetter. Men det är helt klart ett krångligare sätt att resa.