hjälp, var ska vi åka??!
Varken Helsingfors eller Edinburgh är ju så värst solsäkra städer, men jag tycker väldigt mycket om båda!
Stort fan av London också, har bott där en period.
Men Paris då? Fransmännen har semester i augusti så det är ganska lugnt i stan då, inte fullt så varmt som medelhavet heller. Jag har bott där också.
Kan även en hel del om Barcelona, Madrid och Rom, men det är ju knappt uthärdligt i någon av dessa städer vid den tiden på året! =)
Har aldrig varit i Krakow, men dit är det ju nära och inte lika varmt som vid medelhavet. Något för er kanske?
Vi funderar på Lissabon på bröllopsresan, atlantkusten känns något bättre. Vet dock ingenting om staden mer än att man kan kombinera sol & bad med storstad. Kanske för dyrt för er budget dock, tycker det ser mörkt ut med billiga hotell, och flygresor dit kostar också en slant... Vi räknar med minst 12000 för flyg+hotell två personer. Fast å andra sidan tänkte vi stanna en vecka så det kanske blir ungefär samma budget trots allt. =)
Lycka till och hör gärna av dig om du vill ha mer utförlig info om någon av "mina" städer!