• FasterLaleh

Vad kostade ert enkla bröllop?

Hej. Jag är ny på denna sajt och jag vill i princip bara veta hur mycket ni betalade för ett enkelt borgerligt bröllop. Jag vill inte ha så många gäster även om sambons släkt är stor och mycket välkommen på vårt bröllop!

• Svar på tråden Vad kostade ert enkla bröllop?
  • MagicBride

Vi planerar ett borgerligt bröllop med 50 gäster och har en budget på 30'000, men tror det landar på 25'000.

• FasterLaleh

Det var ju ett bra pris! Hur hade ni tänkt er menyn då? Buffé eller trerätters? Ingår klänning och ringar i det priset då?

• tezz840

vi planerar också ett enkelt borgerligt bröllop.
    hade från början tänkt ha nästan hela släkten med och räknade med 25 000:-.
    Men vi har nu bestämt oss för att bara ha det för dom närmsta. Kommer att ha festen i våran lilla trädgård med grillmat och lite smått o gott.
    Räknar dock fortfarande med 25 000 för det är lite annat som kommit till.. =)

• MagicBride
    FasterLaleh skrev 2011-02-06 14:48:21 följande:
    Det var ju ett bra pris! Hur hade ni tänkt er menyn då? Buffé eller trerätters? Ingår klänning och ringar i det priset då?
    Vi har tänkt oss buffé, räknar runt 6000 på mat och dryck men svårt att säga exakt så här i förväg. 
    Klänningen är medräknad i den budgeten, beställde en Kinaklänning som är helt underbar och den kostade bara 2500 Vigselringen är dock inte medräknad då min M2B själv vill köpa den till mig medan allt annat är gemensamma utgifter. Det vi kommit lindrigt undan med, förutom klänningen är lokalen (som bara kostar 2000 att hyra hela helgen), vi kommer använda oss av Spotify istället för att hyra dyrt band och vi har en vän som är väldigt duktig på att fotografera som gör detta mer eller mindre gratis. 
  • ClaraH

Vi lagar all mat själva och räknar med att det blir 250:-/person inkl. vin. Vi har förrätt, varmrättsbuffé och efterrätt. Sen tillkommer tårta som man kan få för allt mellan 20:- (ICA Maxi) och 75:- biten.

Sedan ska vi ha lokal, men det beror ju på var man gifter sig vad det kostar. Kläder och ringar tillkommer ju också. Med ringar och en veckas resa till Itlien hamnar vi på ungefär 90.000:- för 80 gäster. Men det går ju att välja bort resa och köpa billigare ringar.

• TheD

Definiera enkelt bröllop..... :) Som alltid på BT så tolkar vi alla olika, någon tycker att 100 personer =litet bröllop och andra tycker det är ett stort bröllop.

Själv har jag inte kommit fram till någon definition för vår del hahaha.

• FasterLaleh

Enkelt bröllop för mig är närmsta släkten och några vänner... Typ runt 50 pers.

• thean

Oj 250kr per person om man lagar själv?! Vi har kock som lagar 3 rätter för 150-170 kr / kuvert... då ser menyn ut ung så här: Skagerntoast till förrätt, fläskfilé med fransk potatissallad (ngt kocknamn på rätten men kommer inte ihåg!) och typ vitchoklad cheescake till dessert ...

• ClaraH
    thean skrev 2011-02-07 18:45:55 följande:
    Oj 250kr per person om man lagar själv?! Vi har kock som lagar 3 rätter för 150-170 kr / kuvert... då ser menyn ut ung så här: Skagerntoast till förrätt, fläskfilé med fransk potatissallad (ngt kocknamn på rätten men kommer inte ihåg!) och typ vitchoklad cheescake till dessert ...
    Jo, men då ingår vin och annan dryck också.
    Mousserat med snittar
    Västerbottenpaj med räk och kräftröra, parmesanflarn och balsamicogelé med vitt vin
    Dubbelmarinerad oxfilé med potaisgratäng och inkokt lax med sauce vertes, med rött och vitt vin
    Chokladpanna cotta med efterrättsvin
    Tårta med avec
    Korv med bröd
    öl och vin utöver detta.

Jag räknade här in tårta 40 kr biten, den hinner jag integöra själv, då hamnade jag på 230 kronor, men jag vet inte om vi klarar 40 kr biten, kan bli dyrare. Detta är vad vi budgeterat, kan ju bli ett annat slutresultat.
  • tezz840
    FasterLaleh skrev 2011-02-07 18:42:57 följande:
    Enkelt bröllop för mig är närmsta släkten och några vänner... Typ runt 50 pers.
    oj, 50 pers är väl ändå rätt många? eller normalt kan jag tänka mig..
    vi har krympt ner det till 20-25 pers.. det räknar jag som litet.. =)
  • TheD
    tezz840 skrev 2011-02-09 12:39:16 följande:
    oj, 50 pers är väl ändå rätt många? eller normalt kan jag tänka mig.. som
    vi har krympt ner det till 20-25 pers.. det räknar jag som litet.. =)
    H¨åller med 20-25 är litet men det behöver inte vara enkelt för det ;)

Vi kommer ha max 60 pers och jag ser det lite större än litet men fortfarande inte stort.
  • thean
    ClaraH skrev 2011-02-07 21:33:32 följande:
    Jo, men då ingår vin och annan dryck också.
    Mousserat med snittar
    Västerbottenpaj med räk och kräftröra, parmesanflarn och balsamicogelé med vitt vin
    Dubbelmarinerad oxfilé med potaisgratäng och inkokt lax med sauce vertes, med rött och vitt vin
    Chokladpanna cotta med efterrättsvin
    Tårta med avec
    Korv med bröd
    öl och vin utöver detta.

Jag räknade här in tårta 40 kr biten, den hinner jag integöra själv, då hamnade jag på 230 kronor, men jag vet inte om vi klarar 40 kr biten, kan bli dyrare. Detta är vad vi budgeterat, kan ju bli ett annat slutresultat.
    ja det är klart, vi har ju inte räknar med tårta! =) Den är ju dyyyr, men nödvändig anser jag! =)
  • Johannaz
    thean skrev 2011-02-07 18:45:55 följande:
    vad är de för kock? i sthlms området kanske??
Svar på tråden Vad kostade ert enkla bröllop?