• Mariiaa81

    När skicka ut inbjudan?

    Om man ska gifta sig i augusti; när tycker ni att man ska skicka ut inbjudningarna? :)

  • Svar på tråden När skicka ut inbjudan?
  • mariat709

    Absolut senast 3 månader innnan...

  • Zelmah

    jag funderar också på när vi ska skicka ut inbjudningarna.. vi hade tänkt gifta oss sista helgen i augusti men pga bokningar fick vi flytta fram det till helgen därpå 3 september. Tänkte skicka inbjudningarna i mitten av maj men det kanske är för sent? slutet på april istället? men vill inte att folk ska hinna glömma bort det heller..

    När ska man  köra osa... 15 juli är det för tidigt eller ska man ha osa ännu tidigare om man skicka inbjudan 15 maj?.. så skönt att ha god tid att pyssla med bordsplacering o så... vill inte att folk ska glömma osa heller..
    kommer att skicka save the date via mail så snart som möjligt. Många vet redan datumet då vi talat om det för flera. Men man vill ju vara säker på att alla långväga gäster kan komma.

  • Potter
    Mariiaa81 skrev 2011-02-08 20:39:31 följande:
    Kul att det är fler som ska gifta sig den 20/8 :) Har ni bestämt vad ni ska ha på er än? Jag sitter och surfar runt och kollar utbudet just nu :)
    Jajjemän, den är beställd och troligen hemma i butiken där jag köpt den  =)

    Får nog rannsaka mig lite känner jag ang OSA datumet... fasen nu börjar jag bli lite nervös över att jag är lite sent ute med inbjudan iaf..... hmmm... får nog lägga in högväxeln för att få ordning på korten som jag pysslar med själv....
  • Mariiaa81
    Potter skrev 2011-02-08 21:21:04 följande:
    Jajjemän, den är beställd och troligen hemma i butiken där jag köpt den  =)

    Får nog rannsaka mig lite känner jag ang OSA datumet... fasen nu börjar jag bli lite nervös över att jag är lite sent ute med inbjudan iaf..... hmmm... får nog lägga in högväxeln för att få ordning på korten som jag pysslar med själv....
    Jag har inte ens börjat med inbjudningskorten :S Kanske börjar bli dags snart...
  • Potter
    Mariiaa81 skrev 2011-02-08 21:22:54 följande:
    Jag har inte ens börjat med inbjudningskorten :S Kanske börjar bli dags snart...
    Jaa kanske det  =)  men har man bara en bild av vad man vill ha så går det fort - dock inte om det innebär att trä en drös med pärlor och hjärtan o annat på en tråd som sen skall limmas fast och där tråden skall täckas med ett färgat papper där jag sen skall klistra på texten som skall skrivas ut på en transparent papper... herregud vet inte va jag gett mig in på..... 
  • Mariiaa81
    Potter skrev 2011-02-08 21:29:46 följande:
    Jaa kanske det  =)  men har man bara en bild av vad man vill ha så går det fort - dock inte om det innebär att trä en drös med pärlor och hjärtan o annat på en tråd som sen skall limmas fast och där tråden skall täckas med ett färgat papper där jag sen skall klistra på texten som skall skrivas ut på en transparent papper... herregud vet inte va jag gett mig in på..... 
    Det där låter ju rätt avancerat....men väldigt fint :) Lycka till!
  • Jolin

    Vi fick inbjudan idag den 8 februari till ett bröllop i juli men med OSA datum den 28 februari. Kan säga det att OSA datumet kändes lite väl kort i alla fall. Hellre skicka ut inbjudningarna innan med relativt långt OSA datum så folk hinner kolla med jobb om ev. semester osv.

    Gifter ni er i augusti så skulle jag nog skicka nu i mars :)

  • Pendragon

    Vi ska gifta oss den 17 september och tänker faktiskt skicka ut inbjudningarna nu i slutet av februari och sätta OSA till den 10 Maj.

  • Brodéns

    Vi ska gifta oss den 10:e september och tänker skicka ut inbjudan i slutet av mars...

    Gör alla sina inbjudan själv?? Jag e inte pysslig av mig och kommer aldrig att fixa det själv, har ni tips på bra sidor som gör fina inbjudningskort???

  • Mace

    Vi gifter oss i mitten av juli och skickade save-the-date-kort till de vi tycker är viktigast att de kommer och som vi är mest rädda skall ha annat planerat i januari. 

    Inbjdningskorten får nog bli i april, med osa 1a juni. Jag tycker inte om när man får inbjudningar för tidigt heller, för då är risken större att man glömmer eller svarar och sedan får förhinder ändå. Mycket hinner ju hända på två-tre månader. 

  • Liina86

    Vi gifter oss 2 juli. Skickade inbjudningarna i mitten av januari och har osa 1 mars. Det väldigt tidiga osa-datumet beror på att i princip ingen av våra nästan 90 gäster bor i närheten av där vi ska gifta oss. Vi gifter oss därför på en herrgård där alla har möjlighet att bo över. Lördagen är helt bokat för oss och våra gäster men inte fredagen och eftersom en hel del gäster vill komma redan då så måste vi ha osa tidigt så att inte herrgårdens alla rum blir uppbokade. 

    Har märkt att det verkligen var bra att skicka inbjudningarna tidigt för flera av våra gäster hade redan bokat in annat, som tur är så har de flesta kunnat boka om dessa saker eftersom vi var ute i så god tid =)

Svar på tråden När skicka ut inbjudan?