• 4Juni2011

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Ja du det verkar jäkligt svårt för vissa..

Vi har också fått hört det fast de har inte sagt det till oss utan till mina föräldrar och anklagat dom för att inte gilla mina kusiner som är under 15 och favorisera andra som tom är över 18... Mina föräldrar har inte ens varit inblandade i gästlistan.... Utan det är vi som satt  15 (är bara en som är under 18)  årsgräns...

Blir så trött på sånt, var seriöst inne på att bara sticka och gifta oss på nån strand så hade man sluppit det tjafset...

Håller med dig en annan hade respekterat brudparets önskemål om vad som helst utan att fråga...

• 4Juni2011
    loluna skrev 2011-02-09 13:40:19 följande:
    Det är just det som är så fantastisk med att åka iväg: vi har bara med oss var sitt vittne. Detta handlar om OSS och vad som är viktigt för OSS. Mina små pojkar lämnar vi hemma, de har det bättre och roligare hos mormor :)
    Låter underbart, jag fick inte med min blivande man på det, då han vill ha fest och så tror han att jag kommer ångra mig sen längre fram..
  • 4Juni2011
    Olga skrev 2011-02-09 15:13:28 följande:
    Jag tror att jag har ett litet större familjedrama!!! Våra föräldrar pratar inte ens med varandra på 3 år och tänker inte börja med det på vårt bröllop, så vi har i plan me att ha det på stranden o ha närmsta vänner o då tänkte vi ha föräldrarna, hans sida blev bjuden o de tackade nej...så mina kommer vilket min m2b tycker inte om det eftersom mina hans inte kommer...Men vrf ska mina behöva straffas när hans inte vill vara där?? Så då e frågan ska man ha ett bröllop med släkt o sånt eller hålla me strand bröllop... min hjärna vet varken in eller ut!!!!!
    Oj det lät som ett jobbigt val... Mest rättvisasts är ju att bara vara ni, men samtidigt så är det ju hans föräldrars val att inte va med för det går inte att prata med dem?
    Huvudsaken är dock att du och din m2b är överens
  • 4Juni2011

Är det så konstigt att vi tar åt oss när du skriver en massa utropstecken, skriver med stora bokstäver vilket är samma som att skrika åt folk...

Jag kan svara på din fråga: Vill man fixa barnvakt så går det alltid att lösa, det gör det, jag har passat många kusiner, kusinbarn, kompisbarn etc när inte närmaste släktingar fixat... Våra syskon och kusiner har fixat barnvakt och det var inga problem... När man har flera månader på sig på att fixa barnvakt och sen skyller på att det inte finns någon så har man inte ansträngt sig tillräckligt...

• 4Juni2011

Det får man nog ta ställning till när frågan kommer och sen beror det på hur nära personen står en...
    Eftersom festen är barnfri så kan ju personen ändåså inte va med festen utan enbart kyrkan och där kan man inte förbjuda någon..
    Sen måste man tänka på vad barnet egentligen tycker, de flesta barn jag känner älskar att springa runt och leka och det är det barn ska göra inte tvingas sitta still i någon tråkig kyrka eller på en flera timmars middag..

• 4Juni2011
    Aylas skrev 2011-02-16 20:58:47 följande:
    Eftersom det inte kan handla om barnvaktsproblem så bör det ju handla om att de tycker att han borde vara med.
    Olika syn på vuxenhet, och jag var vuxen vid 15 - tyckte jag  dåi alla fall
    Japp man ansåg själv det Tyst och man tyckte att man var så vuxen så man fick dricka...
  • 4Juni2011

Det är synd att det är så för bröllop ska ju vara den lyckligaste dagens i ens liv....
    Jag hoppas att varken ni eller jag slipper höra någon mer sur kommentar om det hela så att vi alla kan få den lyckligaste dagen ivåra liv utan sura miner....

• 4Juni2011
    Sebastiána skrev 2011-02-17 14:52:39 följande:
    Vi har inte hört något käbbel när det gäller vårt bröllop. Faktum är att vi inte hört något alls. En del som fått inbjudan och som vi träffat har sagt grattis, andra har inte låtsats om något. En nära släkting som brukar ringa då och då har inte ringt sedan inbjudan kom ut. Varför? Jag hoppas verkligen att det inte är för att folk är sura över att vi inte sagt något i förväg. Vi ville att det skulle komma som en överaskning. Så, som sagt INGEN lägger sig i. Väldigt skönt samtidigt som det är oroväckande. Just nu känns det som att inga fler än våra föräldrar kommer att komma...
    Det kommer ska du se... Tänk inte på det...
    Vi har inte heller nåt från en del men 1/3 har osat... är faktiskt väldigt få som sagt grattis till oss också..
Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??