Inlägg från: peppigapia |Visa alla inlägg
  • peppigapia

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Varför ska det vara så INNIHELVETES JÄVLA svårt för en del människor att acceptera att det är vårat bröllop och våra val!??????????

En släkting till min blivande man har redan skickat ett skitspydigt sms om varför deras 15årige barn inte får komma, mhmmmm, vad ska en 15åring göra på en fest med alkohol och berusade vuxna, troligtvis dricka själv och vem fan ska då ta ansvar för det!!??
    inte ens våra barn kommer på festen varför ska då undantag göras för denna person!??

Jag tycker det är respektlöst och hänsynslöst att skicka iväg ett argt sms, ens yttra sig ifrågan när det verkligen är varken personen i fråga eller någon annans sak att ifrågasätta, det  är pinsamt och så gör man bara inte.

Det är VÅR DAG, vi BESTÄMMER, vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill visa alla nära o kära det, vi gifter oss inte för någon annans skull....faktiskt!!

Om personen hade ringt och sagt något i stil med; åh va tråkigt, h som hade sett fram emot det. då hade det varit en helt annan grej och jag hade int ens blivit arg, sur eller irriterad.

Vet inte om jag är speciell på något sätt, men hade jag blivit inbjuden till ett bröllop där brudparet ville att alla skulle komma iklädda i ballonger så hade jag fanimig inte ifrågasatt det, jag hade kanske inte gillat det, men jag hade hållt min käft, satt på mig ballongerna och firat deras dag med ett leende på läpparna....synd bara att alla männikor inte tycks funka så!!!!!!!!

• Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??
  • peppigapia

Tack....skönt att höra eller kanske tråkigt att höra att det finns fler idioter där ute som inte kan acceptera andras val...trist!!
    Hoppas det ordnar sig för dig!!

• peppigapia

tack!
    Tanken på att dra iväg o gifta oss med bara barnen på plats är jvligt lockande!!

• peppigapia
    lemfi skrev 2011-02-09 13:37:14 följande:
    Vi har också satt 15-års gräns på vårt bröllop. Det betyder att tre av våra barn inte kommer att vara med, men de andra fem kommer att vara med.
    Orättvist tycker en del, men vi vill inte ha med småbarn. (Ändå har vi åtta barn och älskar barn). Alla är ju med i kyrkan iaf.

Vi kommer garanterat få reaktioner från min sambos familj när barn inte är medbjudna och det blir jag som får ta den skiten eftersom de vet att enligt min sambo gör det inget med småbarn med.

Jag vill kunna ägna mig helt åt oss just denna dag, som bara är vår.
    Alla andra dagar går mina barn först ovillkorligt, men jag vill kunna slappna av på vår bröllopsdag och kunna dricka vin och mer därtill utan att ha dåligt samvete för massa barn och föräldrar
    Precis så känner jag me!!!
    Fattar inte att folk kan vara så fräcka!!!
  • peppigapia
    Å och D skrev 2011-02-09 13:46:54 följande:
    Sms är för fega. Du ringer helt enkelt upp och ber om ett möte där du kan klargöra eventuella frågor. Det brukar ta knäcken på fegproppar. Vi ska inte ha några barn på vårt bröllop. Aldrig i livet

Jag tänker som du när det gäller bröllop, brudparet bestämmer, jag är glad att jag får vara med :) Hade jag INTE kunnat delta med ett leende, hade jag stannat hemma.
    Word!

Tyvärr är det ju min killes släkt och han e inte riktigt lika "tuff" som jag e......
    hade det varit jag hade jag ringt upp och sagt, passar det inte kan ju du stanna hemma o hänga med din 15 åring när jag gifter mig...sen hade jag m all säkerhet fått in att jag tycker det är en skandal att ens fråga!!

Ska bli kul om dom någon gång ska ha fest o inte vill ha med mina barn....payback time mohahahaha ;)
  • peppigapia
    himeko81 skrev 2011-02-09 14:56:58 följande:

Vad svarade ni tillbaka då?
    Personligen känner jag hur den stora aggressionsmaskinen drar igång när jag läser sånt här. Folk är ju knäppa ihuvudet. Skulle inte 15 åringen överleva en dag själv eller?

min kille sa väll mest att han tykte det var dåligt att smsa och att han hade tagit illa vid sig av sättet hon frågade på...mhmm...alldeles för diplomatiskt svar för min del....
    han blev nog mest ledsen o jag mer arg, det skulle vara kul om hon hade frågat mig, men det tror jag inte hon vågar....
  • peppigapia
    Snigel Bee skrev 2011-02-09 15:59:08 följande:
    Dom nöjde sig iallafall med att skicka ett sms till er! Hos oss fick killen ett samtal där han blev plågad i över 40 min. Detta skulle föreställa en av hans bästa vänner. I över 40 min försökte han ge min kille ångest och skuldkänslor för att hans barn inte fick komma (4 &9). Han var arg och irriterad och förstod inte alls vrf de inte fick. Till slut hotade han med att kyrkan är öppen för alla så han kan minnsann ta med dem dit iallfall. Så där kan han köra över oss minsann om man vill! På bröllopet så gick han tidigt för att han hade lovat jobbarkompisarna att vara med på en fest på jobbet!
    gissar att han inte tillhör vänskaran längre....
    en polare gör ju liksom inte så där....uschhh!
  • peppigapia
    Emblas Mamma skrev 2011-02-09 16:25:09 följande:
    usc h vad rädd jag blir när jag läser dessa reaktioner!
    jag är själv livrädd när vi skickar ut inbjudningarna.

Problemet är att vi tänker ha barnfritt (under 16 iallafall) eftersom jag har EN enda kusin som är 17 och hon får komma.
    Dock MÅSTE vi ha med våran dotter på bröllopet för alla vi känner och är bekanta med kommer finnas där.
    Hur blir reaktionerna då? "varför får erat barn komma och inte vårt"!?
    Det är nog inte alla som fattar det.

Min sambos brr lämnade ändå bort sina barn till en granne dom inte kände på sitt eget bröllop så dom tycker väl vi kan göra samma sak-. Problemet är att vi HAR ingen granne och jag skulle ALDRIG lämna mitt barn till någon jag inte alls känner utan bara vet vem det är på ett ungefär.
    Tycker det är helt sjukt hur man kan göra det! Därför vet vi inte hur dom kommer reagera på att vår dotter är med.

Och alla andra. Kommer dom bli sura?
    Men det finns ju liksom inte mycket att göra.. så...
    Det är erat bröllop och ni bestämmer hur ni vill ha det, om ni vill ha måste ha er dotter med er så borde ju varje människa i världen förstå det....faktiskt!! men jag förstår din oro.....
  • peppigapia
    SnartFruSir skrev 2011-02-09 16:47:44 följande:
    Till TS så säger jag bara att idioter finns det överallt. Men skönt att hon i alla fall förstod att deras son inte var bjuden, så att hon inte tolkade det som att hennes familj var ett undantag. Sådana bröllop har jag varit på...
    fast min kille orkade inte ha tjafset så det blir undantag för hennes son trots att jag absolut inte vill....
  • peppigapia

Ordning ordning i klassen ;)

Ämnet är inte om barn ska få vara på bröllop eller inte, ämnet är om ni håller med om att man ska få bestämma sin dag själv eller inte!!!!!!!

Sen är det alltid en het potatis att diskutera barn i alla former, såklart!!

• peppigapia
    Emblas Mamma skrev 2011-02-10 18:01:02 följande:
    nej jag bara undrade rent generellt.
    jag är inte alls emot att ha barnfritt eftersom jag (ännu en gång får jag påpeka) ska ha det själv!
    men däremot stör jag mig på folk som tänker förbjuda gäster att komma som ammar sina barn,
    förbjuda gäster som inte på några omständigheter hittar barnvakt osv..

det var nära själv att vi inte kunde komma på svägerskans och broderns bröllop eftersom vi inte hittade barnvakt.
    Tur att dom var mänskiga och lät oss komma ändå. För vem skulle vi lämna barnet till?
    hmmm....
    Men gudarna ska veta att vi försökte!
    jag skrev det mer som ett skämt, för att diskussionen tog en annan väg :)

Svårt det där med barnvakt osv....

inte ens våra barn kommer vara med på vår fest så varför skulle någon annans få vara det, oavsett barnvakt eller inte, och jag skulle nog personligen inte ha med mina barn på en bröllopsfest med lång sittning till bords, jobbiga tal att lyssna på och alkohol, då skulle jag absolut välja att inte vara med på festen. men alla funkar olika!!
  • peppigapia
    Michele skrev 2011-02-11 07:58:22 följande:

Det är brudparet som bestämmer hur festen ska se ut, punkt slut. Att ens argumentera mot detta faktum är absurdt. Det är deras stora dag och deras förbaskade rättighet att bestämma hur den ska se ut.
    Jag är själv tvåbarns mamma till en treåring och en tvååring samt bonusmamma till en nioåring. De tillfällen då vi inte kunnat eller velat fixa barnvakt på tillställningar för endast vuxna så har vi stannat hemma med våra barn. Men inte fasiken har vi anklagat festarrangörer för att vara bängbulor för att de inte velat att vi skulle ta med våra barn!!! Har man helt olika värderingar så får man väl istället fråga sig själv om man ska fortsätta umgås överhuvudtaget.
    Sedan måste jag bestämt ta avstånd från att det är ok att blanda barn och alkohol i alla möjliga sammanhang. Barn har rätt till sina föräldrars beskydd och nyktra uppmärksamhet.
    I ett bröllopssammanhang är det först och främst brudparet som bestämmer och då får man som gäst respektera det.
    För övrigt så önskar jag alla brudpar lycka till!Hjärta
    3-barnsmamma

Word!!!

Hade inte kunnat sagt det bättre själv :)
  • peppigapia
    jag tycker inte att barn är små monster som inte kan uppföra sig, jag har tre stycken själv, som förvisso är just monster ibland hahaha, skämt å sido.
    Jag tycker bara att de som gifter sig har rätt att bestämma hur just dom vill ha det på sin stora dag utan att bli ifrågasatta, thats it!!
    Barn eller inte, alkohol eller inte, kyrka eller inte osv osv......det ska vara deras dag och ingen skall någonsin ifrågasätta deras val eller orsaker, det är fräckt och respektlöst att göra det....det tycker iaf jag.

Sen har du helt klart rätt i att fylla är värre än ngt annat!!
  • peppigapia

jag förstår att alla inte kan ha samma åsikter i frågan, alla tänker och tycker olika.
    Men det jag inte förstår och aldrig kommer göra är varför man inte kan acceptera hur folk vill ha det på en fest som dom bjudit in till och som dom dessutom betalar!!???
    Det handlar ju liksom om respekt, hänsyn och ödmjukhet....inte sant!!!??

• peppigapia

För övrigt så tycker inte jag att vi eller något annat bröllopspar ska behöva förklara sig alls, hur eller vad dom än bestämmer till sitt bröllop, det ska bara gillas av de som är bjudna....fan, dom borde vara glada över att ens fått inbjudan ;)

Och gillar man det inte kan man ju faktiskt tacka nej, behöver man ju inte vara hjärkirurg för att fatta ;)

• peppigapia
    MrsT2011 skrev 2011-02-17 13:49:38 följande:
    Håller med till 100% i allt du säger, folk är fan inte kloka och har inte utrustats med något som helst folkvett...
    Tycker det är så sorgligt att många blivande brudpar ska behöva stångas och slåss med nära och kära, dvs de människor de helst av allt vill ska förgylla deras fest med glädje och uppvaktning. Det är verkligen ett privilegium att bli bjuden på ett bröllop, det är ju helt sjukt att det finns vissa som i efterhand ångrar att de bjöd en enda människa och istället önskar att de hade lagt de pengarna på en resa till maldiverna...

Har dessutom en känsla av att det bara är när det kommer till bröllop som folk beter sig som dårar, jag har då aldrig hört talas om en 30-årsfest eller liknande som har samma grad av utskällningar, har ni? Där kan man ju till och med skriva "medtag egen dricka" utan att nån blir sur.
    har heller aldrig hört talas om att någon lagt sig i någon annan  tillställning än bröllop....märkligt med tanke på att en bröllopsfest är i princip den viktigaste festen man har....
    men som sagt, det finns folk i alla former...svårt att förstå bara!!!
Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??