Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??
Folk är fan helt hjärntvättade, det är som att allt vett går ur kroppen när de får barn. Visst, jag kanske blir likadan själv om jag får några, men ändå...
Hur oförskämd kan man bli, typ som det där snigel bee skrev om att hota med att ta med ungarna till kyrkan! Om man nu inte kan acceptera att ens välsignade ungar inte är bjudna kan man väl snyggt och prydligt tacka nej till bröllopet och släppa alltihop!
Folk tänker verkligen inte, här har jag pratat vitt och brett på jobbet om hur gärna jag vill ha det barnfritt både i kyrkan och på festen, och hur mina vänner med spädbarn dyrt och heligt lovat att gå ut med barnen under vigseln om de blir ledsna. Då säger min kollega: "Jag är nyfiken, så jag tänkte komma till kyrkan. Kan ju vara roligt för tjejerna att få se dig i brudklänning, så jag tar med mig dem!" Tjejerna är hennes tvillingflickor på sex år... Nej det kan hon glömma, jag ska förklara att hon är välkommen men att det faktiskt ser väldigt illa ut om någon som inte ens är bjuden tar med sig sina ungar när alla andra har lovat att komma utan sina barn!