Inlägg från: Snigel Bee |Visa alla inlägg
  • Snigel Bee

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Dom nöjde sig iallafall med att skicka ett sms till er! Hos oss fick killen ett samtal där han blev plågad i över 40 min. Detta skulle föreställa en av hans bästa vänner. I över 40 min försökte han ge min kille ångest och skuldkänslor för att hans barn inte fick komma (4 &9). Han var arg och irriterad och förstod inte alls vrf de inte fick. Till slut hotade han med att kyrkan är öppen för alla så han kan minnsann ta med dem dit iallfall. Så där kan han köra över oss minsann om man vill! På bröllopet så gick han tidigt för att han hade lovat jobbarkompisarna att vara med på en fest på jobbet!

• Snigel Bee
    Sebastiána skrev 2011-02-10 09:30:48 följande:
    Jag håller med i stort sett allt som skrivits i tråden, men måste påpeka att vem som helst får komma till kyrkan. Varken kollegor med barn eller andra kan hindras. Det kan faktiskt rent teoretiskt komma helt okända människor som tycker att det är trevligt att vara med om en vigselgudstjänst och vara med i kyrkan. Kyrkan är öppen för ALLA. Om man har en borgerlig ceremoni däremot bestämmer man helt själv vilka som är med under ceremonin.
    Klart att det är så den är öppen för alla men jag tyckte mest att sättet han sa det på va så fult!! Det var liksom ja kan minnsan ta me dem dit om jag vill och köra över er. Ni skulle seriöst hört samtalet, det var löjligt!!
    Men ärligt talat, om ett par inte hade velat ha barn i kyrkan heller hade jag ALDRIG ens kunnat drömma om att ta me barn dit ändå även om man får! Vrf ska man göra så, jag förstår inte!??!
  • Snigel Bee
    peppigapia skrev 2011-02-09 16:04:24 följande:
    gissar att han inte tillhör vänskaran längre....
    en polare gör ju liksom inte så där....uschhh!
    Jo tyvärr är han det! De har varit kompisar i säkert 10 år och killen har svårt för att se vad folk går för oftast! Har flera störande ex också me denna killen! FY va ja har svårt för honom!!
  • Snigel Bee
    peppigapia skrev 2011-02-09 20:25:17 följande:
    fast min kille orkade inte ha tjafset så det blir undantag för hennes son trots att jag absolut inte vill....
    Tråkigt att han inte tog faijten kan jag tycka! Ja va stenhård mot min kille då fast ja tyckte synd om honom! Men jag kände att man INTE ska få vinna när man kör så fula knep! Sen så hade jag tagit jobbiga beslut när det gäller inbjudningarna också så jag tyckte att han får göra detsamma på sin sida!
  • Snigel Bee
    MrsT2011 skrev 2011-02-16 14:52:59 följande:
    Nu handlar det inte om vad man får eller ej, det handlar om huruvida ens gäster har lärt sig vanligt hyfs och folkvett.
    Har man ett önskemål om att det ska vara barnfritt även i kyrkan, då är det oförskämt av gästerna att inte tillgodose detta önskemål.

Som jag skrivit tidigare så förstår jag helt och hållet att vigseln är en gudstjänst och att kyrkan är en samlingslokal, men precis som jag har rätt att önska mig pengar till en bröllopsresa har jag även rätt att önska mig en barnfri vigsel, utan att behöva ta en massa skit för det.
    Håller med! Skulle själv fast man får aldrig släpa mig barn eller andra objudna gäster tom till kyrkan som är öppen för alla! Jag skulle respektera deras önskan utan att döma och gnälla och gny över det.
  • Snigel Bee
    lunah skrev 2011-02-16 20:08:21 följande:
    Vad sägs om att återgå till ämnet?

Självklart känns det som att folk borde respektera när brudparet har uttryckt en önskan om barnfritt eller liknande - och det var definitivt fel av personen i fråga att höra av sig med ett otrevligt sms. Det kanske hade varit en bra idé att förklara för personen, precis som du gjort här, varför ni inte vill ha 15-åringen på festen..?

Det ska vara en glädjefylld dag som planeras under trevliga omständigheter. Då vill man helst inte riskera att onödigt gnabb dras upp i efterhand kring småsaker.
    Bröllop 28/5 2011
    Trodde också att det kanske är bra och försöka förklara vrf man önskar ha bröllopet barnfritt men tror faktiskt att det är bättre och inte göra det. Tror det bästa är att inte ens ge sig in i en sådan diskussion! Det slutade ju tex inte bra för våran del hur mkt vi än försökte förklara och få honom att förstå! Framför allt så tyckte jag att det var jobbigt om han skulle ta me sig sina barn i och med att de andra inte fått. Alltså hur skulle de andra tänka. Typ varför fick han/hon ta me sig men inte jag!
  • Snigel Bee
    MrsT2011 skrev 2011-02-16 20:51:09 följande:
    Det är just därför jag inte förstår varför TS och hennes blivande fick så mkt skit av denna släkting, deras 15-årige son behöver ju ingen barnvakt? Det måste vara detta med att folk prompt ska göra allting familjevis och aldrig dela på sig.
    I vårt fall var de inte ens en sådan anledning (göra allting familjevis)! Behöver inte vara det, tror ibland att folk bara ska få göra som d vill. Den här killen hade nog aldrig fått ett nej från min kille. Han har nog alltid varit för snäll och aldrig sagt emot så när han denna gång gjorde de så blev nog kompisen ställd!
  • Snigel Bee
    Emblas Mamma skrev 2011-02-17 10:16:08 följande:
    ja vad skönt att du också förstått detta ;P
    Asså ska du börja IGEN?????
Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??