Tandblekning hemma?
Jag tycker inte du ska göra det själv då det kan bli fel, ojämt, negativa reaktioner, ja precis vad som helst.. jag började med att bleka övertänderna för att se resultat. OBS; detta är bara 3/7 dagars blekning.
Gör du det hos tandläkaren får du:
* en specialskena som passar just DINA tänder
* undersökning flera gånger i priset och särkskilt viltigt är första undersökningen för att se om dina tänder klarar av en blekning
* massa råd och tips om hur du ska göra, vad som kan gå fel mm.
Gör du det själv kan du inte vara garanterad att blekningsmedlet inte innehåller klorin eller något annat osunt som bara bleker tänderna för stunden,
du kan få allergiska reaktioner på ämnerna,
du kan få en ojämn blekning som inte alls passar dina tänder för att du inte har en bra skena,
du kan inte vara garanterad att den vita färgen håller så länge.
Nej - jag tycker du ska överväga att bleka själv. Det är inte bra i alla lägen.
Rådfråga åtminstonde hos en tandläkare om det här innan du bestämmer dig! Låt dom berätta om för och nackdelar istället..
Ta ingen dum Chansning innan din stora dag!!!!
Jag blekte hos tandläkaren och var hur nöjd som helst..
Här är en bild på mina FÖRE/EFTER tänder bara 3 dagar efter med lite blekning (ska bleva 5 gånger till)
Visst, det kostade mig 3000 kr men det var det värt! jag har mått så himla dåligt över mina hemska gula tänder innan! hu.. Efter en blekning kostar det bara några hundralappar att bleka igen eftersom man redan har skenor. Vill du hålla på att bleka med några års mellanrum tjänar du på det.
En säker och bra metod.
Jag har haft mina 2 år nu blekta och dom är fortfarande jättevita! Särskilt när man jämför med andra :D
Men jag tänker göra det igen en gång innan bröllopet, bara några dagars blekning för att få ett toppenresultat! :D
Lycka till.