Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Vi tänker inte betala någonting för vårat bröllop!

impegno di nozze skrev 2011-02-11 22:47:56 följande:
    Jag tycker att ni gör helt rätt! Jag tycker att den här budgetfixeringen är lite..löjlig ibland om jag ska vara helt ärlig. Folk i forumet ropar gärna ut hur mycket de lägger ut på sitt bröllop och kanske skarvar lite för att det ska låta bättre. Jag kan inte se meningen med det och håller våra utgifter för mig själv, det har ingen annan med att göra. Det viktiga i sammanhanget är kärleken och att båda vill gifta sig, inte hur mycket pengar vi lägger på alla detaljer. Sedan tror jag att vi som verkligen går upp i all planering lite mer är genomsnittsbruden hänger här på BT. jag är övertygad om att många vigslar sker på ett mer modest vis och jag tror inte alls de är ovanliga och jag tror inte heller att deras äktenskap på något vis skulle fungera sämre för att budgeten inte var så stor på den stora dagen.

Nu svävade jag ut men det här har jag hållit inne på ett tag :)
    Lycka till och hoppas att ni får en fantastisk dag! 
    hm.. jag har dock aldrig vait med om att någon direkt skryter och skriker ut sin budget..
    ?
    Jag tycker det är lite roligt att veta vad andra lägger på vad för att få tips och idéer om hur man kanske hittar grejer billigare eller så är det helt enkelt ganska spännande at se vad folk prioriterar! :P

Inget fel alls att ha ett riktigt budgetbröllop, tycker bara det är bra! ;)
    Men det är lika fint att ha ett påkostat bröllop. Det är ju fint båda delar! Det beror ju också på vad man värderar oc hhur man är som människa.. :)
    Ni gör som ni vill, det är ER dag och ni ska känna er nöjda med den!
    Vi tänkte med ha ett riktigt budgetbröllop först, men det sprack rätt rejält! :) Hoppas ni lyckas bättre!
    Det kommer säkert bli super! :)
  • Emblas Mamma
    impegno di nozze skrev 2011-02-12 18:02:27 följande:
    Jag tycker också det är spännande att höra hur andra gör och få tips och idéer, annars hade jag inte varit här på forumet. Men det finns ju trådar där tanken är att du ska skriva hur mycket pengar ditt bröllop planeras gå på eller redan kostat och det tycker jag är löjligt. Jag är helt säker på att det för många är en prestigegrej och jag tycker inte det är passande att föra diskussionen med den utgångspunkten. Så känner jag ock sedan får alla så klart göra som de själva känner. TS funderar ju över om det är okej att ha riktigt budget bröllop, så diskursen är väl den att man bör kosta på sitt bröllop och att det är lite skamligt att säga att man inte vill lägga massor av pengar på det. 
    Jag tycker i och för sig att det är spännande att höra vad andra la ut på sitt bröllop med över huvud taget :)
    Jag tror de flesta är lite nyfikna på vad andra gör.
    Däremot tycker jag det känns pinsamt att berätta för mina vänner och bekanta hur mycket jag lägger, känns som om dom dömer en mer :P
    Jag gillar egentligen inte att prata pengar, men här där ingen känner en så är det ju möjligt :)

Men vi är ju alla olika..

I vilket fall, jag tycker ett budgetbröllop kan bli minst lika fantastiskt! Har varit på ett en gång med trädgårdsfest! Jättemysigt :)
Svar på tråden Vi tänker inte betala någonting för vårat bröllop!