Någon som har resetips?
Jag har inte varit så mycket i Europa så kan inte tipsa så mycket. Men jag skulle iaf undvika de värsta partyorterna, för det passar inte på bröllopsresa (om man inte är ett riktigt partypar då kanske). Själv vill jag gärna till Rom och Kroatien. Beroende på vad man är ute efter. Dock vill jag utanför Europa denna gång.
Eftersom ni inte är resvana tipsar jag om att göra er riktiga resa i Europa. Om något skulle gå galet (fler vulkanutbrott, fel på hotellbokningen eller något) är det lättare att hantera på "hemmaplan" än långtbortistan.
När jag var i Dominikanska republiken för 10 år sedan var det bara mitt resesällskap pch en kille till som var svensk på hotellet. Vi fick god kontakt. Han var i 25 årsåldern och hade aldrig någonsin varit utomlands (inte ens Danmark, Norge eller Finland). Resan hade han vunnit på Bingolotto. Han insåg rätt fort att det kanske inte var så smart att resa ensam till Västindien... Bland annat somnade han i solen första dagen och brände sig så illa så han fick sitta i skuggan med kläder på resten av resan (15 dagar). Dessutom råkade han säga fel inne på banken och råkade växla till sig MASSOR med pengar av inhemsk valuta (tror han råkade tömma sitt konto). Vi och alla andra nordbor och tyskar på hotellet använde sedan honom som privat bank... :-/