• lilaorkide

Har man bh under klänningen?

Jag har köpt en brudklänning. i den är det insydda byglar. men jag undrar ska jag ha bh på mig ändå?
    Känns konstigt o inte ha bh  under. fast den satt likadant med eller utan bh typ

• Svar på tråden Har man bh under klänningen?
  • 1700tal

Då skulle jag köra utan. Det är ju många lager och blir varmt och obekvämt. Jag kommer nog köra utan, min klänning är oxå stadig nog. Med eller utan gör ingen skillnad alls. Om jag har det så är det för att jag har hittat ett fint underklädessätt eller en bustier som jag absolut vill ha. Men det har jag inte än. Och en varm sommardag är jag nog ändå glad att slippa.

• Bröllop2B

Jag funderar desamma, överdelen är ju som ändå ganska stabil, typ korsette, så det kanske räcker med att ha nå snyggt nertill? Plus att det är sommar då så det är som nämnt innan, säkert skönt att inte ha för många lager tyg på sig. Kjolen är en massa massa tyg och man vill ju inte smälta!

• lilaorkide

Jag skulle oxå vilja ha något snyggt under. men får väl ta på mig det  senare på kvällen. vill ju vara fin för sin man 
    på brölopsnatten:)   Men det lutar åt att vara bh lös. min klänning  har korsett o knytnig i ryggen. så sitter väldigt bra.

• S2011

jag har hittat en fin bustier som jag har tänkt ha under..
    om det blir så i slutändan återstår ju dock att se. 

• TheD

Jag kommer ha free bra. Eftersom klänningen kommer sista tajt över bysten så sitter bhn fast. Annars är det en värdelös uppfinning anser jag.

• Catlife

Jag ska också ha freebra eftersom min klänning är ganska djupt skuren i ryggen. Fast jag älskar min freebra, sitter som gjuten! Kanske inte skulle behöva bh under, men det känns säkrare på något sätt + att den fyller ut lite.

• Etheleglin

Om jag hade en klänning med rygg så skulle jag kört utan. Och har klänningen dessutom byglar (och känns stadig när du provar) så blir det säkert bäst så, så att det inte korvar sig med för mycket tyg i lager.

Jag har själv en klänning som är öppen i hela ryggen och min framsida har insydda kupor, men de är lite stora så jag måste nog köra på klister-bh.

Man får testa lite och se vad som känns bäst. Sedan kommer jag ha ett ombyte med snygga underkläder till natten efter att man tagit sig en snabbdusch. 

• Zelmah

jag skulle gladerligen kastat bh´n om jag hade en sådan klänning. Jag hatar bh´s, känns som tvångströjor haha.. Hårt o stramar.. om jag ska kunna äta gott o inte få halsbränna så måste jag hitta nåt mjukt o skönt som inte trycker o stramar. Min klänning är lite lös över bysten så jag måste ju fixa nåt. Kan ju inte gå o flaxa med bh.-lösa 70-tals bröst under klänningen på bröllopet det går faktiskt inte... så jag får nog snällt leta upp nån bh som har tunna eller inga axelband alls... Funderar faktiskt på tejp... får se vad det blir..

Svar på tråden Har man bh under klänningen?