Inlägg från: Maybe2010 |Visa alla inlägg
  • Maybe2010

Nya LCHF-tråden!!!

Jag kör LCHF, började den 10/1 och har minskat 1kg per vecka i snitt vilket jag är GRYMT nöjd med! Det här var inte främst inför bröllopet (för det var inte ens bestämt då ) men det passade ju bra!

• Maybe2010
    Pinkgrape skrev 2011-03-09 00:54:34 följande:
    Åh, får jag hoppa in här? :)

Är riktig LCHF-nybörjare. Jag har ätit det sedan i lördags :P
    Hittills går det jättebra :)

Får man fråga hur mycket och hur fort ni har gått ner?
    Har ni några bra tips och råd till en nybörjare?
    Jag har inte heller hängt i den här tråden så länge men välkommen
    Hur mår du? Jag tycker det var segt i början men efter 3-4 dagar släppte det.
    Jag är inne på 9,e veckan nu, i början gick jag ner i rask takt men nu har det planat ut lite. I snitt 1kg per vecka har jag gått ner.

Mitt tips är att läsa LCHF-kokböcker så att du lär dig nya roliga recept att laga. Det gör att man är glad för allt det nya och inte tänker så mycket på det man eventuellt väljer bort eller saknar. Och drick mycket vatten! Och njut av att sötsuget är borta
  • Maybe2010
    Thailand2011 skrev 2011-03-09 22:03:48 följande:
    Idag blir det bara en snabb uppdatering härifrån...
    Men idag stod vågen på 89,5 KG!!!!

Jag är alltså UNDER 90-strecket!!!! WHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAA =)

Dock så har det varit en skitdag.... Har varit iväg på ärende hela dagen o det har varit full fart. O vips, så kom både jag o sambon in i gamla rutiner...
    Middag på MAX (burgare, pommes o milkshake), en påse Ahlgrens bilar och sen ovanpå allt en semla!!!

För jävligt!!!
    Vi åt på Max i söndags men jag måste vara störd, för oavsett var vi äter så gör jag det liksom till en utmaning att få det så LCHF-aktigt som möjligt
    Så för mig blev det deras LCHF-burgare (dvs utan bröd, den ligger i isbergssallad istället), en grönsallad och cola zero. Och jag var helt nöjd med det.

Jag har vägning söndag + torsdag och i morse visade vågen på ytterligare -0,4. Känns toppen!
  • Maybe2010
    Pinkgrape skrev 2011-03-10 16:44:18 följande:
    Får jag fråga hur ofta och mycket ni motionerar och tränar, och vad? :)
    Jag tränar 3-4ggr per vecka. Oftast blir det tre pass löpning (9-11km per gång) och ett pass simning.
    Jag försöker träna på mornarna eftersom det passar "schemat" bäst här hemma, och det är också det som funkar bäst matmässigt för mig. Ska jag träna på e-m/kväll så måste man alltid tänka på vad man ätit och när och hur det funkar ihop med träningen. Tränar jag på morgonen så äter jag inget innan utan tar bara en proteindrink direkt efter.
  • Maybe2010
    Pinkgrape skrev 2011-03-10 23:06:50 följande:
    Hur hinner ni träna så? :P Jag är glad att jag tar mina promenader till och från skolan varje dag, mer hinner jag inte. På kvällen ska jag hinna umgås med dotter och sambo, laga mat, tvätta, plocka undan, göra skolarbete osv.

Jag hoppas detta ska funka enbart med mina skolpromenader :P
    Jag har en väldigt morgonpigg son
    Men det är nog mer prioritering och planering.
    Jag packar träningsgrejerna kvällen innan och sen är det bara att ge sig iväg. Vi har flex på jobbet också så det gör inget om jag dyker upp först vid niotiden.
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!