Maybe2010 skrev 2011-03-09 10:01:54 följande:
Jag har inte heller hängt i den här tråden så länge men välkommen
Hur mår du? Jag tycker det var segt i början men efter 3-4 dagar släppte det.
Jag är inne på 9,e veckan nu, i början gick jag ner i rask takt men nu har det planat ut lite. I snitt 1kg per vecka har jag gått ner.
Mitt tips är att läsa LCHF-kokböcker så att du lär dig nya roliga recept att laga. Det gör att man är glad för allt det nya och inte tänker så mycket på det man eventuellt väljer bort eller saknar. Och drick mycket vatten! Och njut av att sötsuget är borta
Tack :)
Jag mår toppen! Längesen jag mådde såhär bra faktiskt, och åt såhär bra. Alltså med god aptit.
Jag har ju dock läst att man kan vara lite trött och seg i början, men det är min sambo som känner av den saken :P Han äter också, underlättar om äter samma här hemma :)
Okej, men det är ju jättebra, jag skulle bli överlycklig om jag gick ner 1kg/vecka :D Nu de här dagarna har jag rasat i vikt känns det som. Gått ner 4kg sedan lördag, men jag förstår ju att det inte kommer forsätta i den takten.
Ja, jag har läst runt mycket på olika hemsidor och forum och fått en hel del bra recept som jag ser framemot att pröva :) Hittills är det inget jag saknar och sötsuget är faktiskt borta! Nu är det mer en "vana" eller vad man säger, att man under eftermiddagen i skolan letar efter en kaka till kaffet :P Vatten är dock något jag behöver bli bättre på, känner där behöver jag dricka mer.