Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

Nya LCHF-tråden!!!

Japp här vill jag vara med i. Jag är inte hemma nu så jag kan inte mäta mig och allt det nu men jag återkommer imorgon med det. Jag har kört lchf förut men kommer inte ihåg nu hur mycket jag gick ner då. Men hur som hellst så hoppar jag gärna på det igen.  =)

• moonlightgirl
    Jeliqa skrev 2011-02-12 22:52:50 följande:
    Jag är med :)
    Har kört LCHF sedan nyår och har gått ner 5 kg hittills, minskat en del cm runt alla delar också :) Jag har tänkt gå ner 5 cm till runt midjan innan bröllopet och gärna lite vid armarna och allt därefter är bara positivt :) Hur många kg jag går ner spelar egentligen ingen roll känner jag :)

Enda nackdelen för min del med LCHF är ett enormt sockersug. Här om dagen köpte jag lite godis men mådde illa så fort jag ätit två bitar så det var ju positivt i varje fall, men himla jobbigt med själva suget som sitter i hela tiden. Någon annan som känt av något liknande?
    Köp och ät kromtabletter då minskas sötsuget. Jag har testat detta jätte många gånger och jag tycker att det funkar. Jag är en riktig godisråtta och har svårt att sluta äta godis i bland, men då funkar det med dessa tabletter. Före jul hade jag och älsklingen en godisfri månad, första veckan gick jag ner 1/2 kg och andra veckan 2 kg. Tredje veckan gick jag upp 1/2 kg för då hade jag min mens och fjäre veckan gick jag ner det halv kilot igen. Sen över jul unnade vi oss att äta godis osv. Nu har jag varit helt inriktad på att inte äta godis i veckan men vi får unna oss lite på helgen.
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-12 21:17:20 följande:

Härligt!!!
    Då får vi se till att peppa varandra!!!

=)

Japp nu har jag vägt och mätt mig. Suck ingen rolig läsning men nu ska det gå åt rätt håll.

Vikt: 111 kg
    byst: 131 cm
    överarm:42 cm
    stuss: 127 cm
    lår: 75 cm
    hals: 42 cm
    vad: 48 cm
    midja: 114 cm
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-14 13:30:21 följande:
    Usch, ja, visst tog det emot o skriva!!!
    Men det kanske är just det som ska peppa oss extra!!!
    Bra att vi har olika dagar att skriva in på, då kan man bli peppar av den andres resultat mitt i veckan också =)
    Ja jag håller med men vi är fler som kämpar och strävar mot samma mål, visst vi har lite olika vikt osv men iallafall.
    Känns bra att vi har varandra iallafall.  =)
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-15 20:30:28 följande:
    ÅH NEJ!!
    Jag åt en chokladboll till fika idag!!! Hade ångest hela tiden för varje tugga, men ändå åt jag upp den!!
    Den var inte ens god!!!
    Bläääää!
    Hoppas det inte sätter sig så det syns på vikten imorgon =)
    Du får ta nya tag imorgon igen. Men visst är det märkligt att man får för sig att man ska ha den där godbiten och sen när man äter den så är den ju inte ens god. I måndags förra veckan köpte jag chokladbeskvi som jag mumsade i mig men jag kände så som du skrev att den var ju inte ens god. Första två tuggorna var bara rutinmässigt men sen så kände jag bara bläää vad sött och snuskigt det här är. Men likt förbannat åt jag upp den.  =(

Men det är ju bara att ta nya tag och försöka lära sig av det.
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-16 07:55:57 följande:
    Åhhh vad skönt!!!!
    ALLT som är minus är sjukt bra!! Det gäller nog att tänka så!!

Här kommer mina mått efter första veckan:
    Vikt: 90,8                -1,8kg
    Midja: 105cm        -2cm
    Höft: 111cm          -3cm
    Bröst: 118cm       -1cm

So far soooooo gooooood! =)
    Ja vad bra.  =)
    Jeliqa skrev 2011-02-15 22:33:36 följande:
    ÄNTLIGEN är jag av med mitt ständiga sockersug. Varken igår eller idag har jag känt av något.
    Jag ökade på fettet i maten lite och vips så var suget borta så det var väl förmodligen däri problemet låg :)

Resultatet den här veckan var varken jättebra eller dåligt, men allt räknas ju som positivt ändå :)
    - 0,5 kg
    - 1 cm midja
    - 1 cm mage (navel)
    - 1 cm höft 

Förra veckan när jag mätte hade jag förlorat 6 cm runt magen på en och en halv vecka så det var en liten besvikelse nu men som sagt, allt är ju positivt.  
    Bra kämpat. Allt - är bra.  =)
    Min tur att väga och mäta på måndag.
  • moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-02-17 11:12:37 följande:
    Och det här är vad LCHF har gjort för mig hittills:

Jätte bra kämpat.
  • moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-02-17 21:23:05 följande:
    Tack, fast grejen är ju att jag inte har kämpat utan bara ätit gott och mått bra hela tiden! Skrattande

Förutom omställningen då, den var rätt tuff. Och det kanske man ska vara medveten om, att man måste ta sig igenom den först innan man vet om det funkar. Annars kanske man börjar, och efter en vecka är man trött och har ont i huvudet och tycker det verkar dumt alltihop.

Bästa stället att få information om man är nybörjare (och annars också!) är kostdoktorn.se och kolhydrater.ifokus.se .
    Ja det har du ju rätt i att man gör med denna metod. Jag tycker att jag äter gott och är mätt men när jag äter kolhydrater blir jag snabbt hungrig igen.

Jag har vägt och mätit mig idag igen för jag tänkte byta dag till fredagar då det passar mig bättre.

Vikt: 111,5 kg              =  +0,5 kg
    byst: 128,5 cm             = - 2,5 cm
    överarm: 41 cm            = - 1 cm
    stuss: 125,5 cm           =  -1,5 cm
    lår: 74,5 cm                  = - 0,5 cm
    hals: 41 cm                   = - 1 cm
    vad: 48 cm                    = +- 0 cm
    midja: 114 cm                =+- 0 cm
    mage: 125 cm                = - 3 cm     (då mäter jag på det tjockaset stället, såg att jag missade skriva det sist)

Det var ju inte kul att jag gått upp ett halvt kilo men resten ser ju bra ut iallafall.
    ahj skrev 2011-02-18 17:37:45 följande:
    Jag vägde mig för först gången idag. Började för 9 dagar sedan och det har känts jättebra.

Tyvär visade vågen på +1,3kg så nu känns det inte alls bra längre .
    Ge inte upp, kämpa vidare. Förra gången jag körde med lchf så var det ett par veckor då det inte hände så mycket på vågon o någon vecka hände det att jag gick upp men jag mäter alltid också och där hände det mer saker så det kommer sen på vågen också.
  • moonlightgirl
    Jeliqa skrev 2011-02-18 21:22:53 följande:
    Bra jobbat att ha minskat så många cm! 
    Tack snälla du, jag är själv jätte glad för att det blev så mycket så nu kör jag vidare.  =)
Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!