Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

Nya LCHF-tråden!!!

Jelica skrev 2011-02-18 23:32:03 följande:
    Jagh hänger på! Ätit LCHF nu någon vecka och tycker det fungerar superbra! Lätt att hitta på nya maträtter och alltid haft en svaghet för vispad grädde så jag är i heaven! Bröllop i juli och har några kilon kvar att tappa så nu kör vi tjejer! :)
    Välkommen till oss. Ja nu kör vi.   =)
  • moonlightgirl
    Jeliqa skrev 2011-02-22 09:54:46 följande:
    Resultat den här veckan;

Vikt: - 1,2 kg
    midja: - 1 cm
    mage: - 1 cm
    byst: - 1 cm
    höft: +/- 0

vad härligt att det går åt rätt håll.  =)
    Bra jobbat.
  • moonlightgirl

Jag har passat på och tagit ett träningspass vårat wii fit plus, det är så jäkla roligt. Tack vara det har jag joggat lite, rockat rockring och boxats. Jag lovar man blir svettig av att göra dessa övningar. Imorgon ska jag köra igen och köra lite hårdare tränig, boxningen var så kul så den kommer jag köra. Kul är det också att det finns så mycket olika tränings saker att välja på.

• moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-02-24 20:40:57 följande:
    Jag har inte gått o dött om ni tror det! Bara fullt upp med en dotter som lärt sig krypa!!  =)

Är ganska nöjd med vikten trots mitt fusk.... +100 gram bara!!
    Alla måtten var desamma, men det var i alla fall inte +!!

På onsdag är det dax igen o då JÄVLAR ska det vara under 90-sträcket hade jag tänkt!!! = )
    Grattis till den krypande lilla dottern.  =)

Jo ibland är det ju bara så att man har fullt upp. Men det var ju skönt att det gick bra iallafall.
  • moonlightgirl

Jag vägde och mätte mig i fredags igen men glömde skriva in det då för vi reste hem till mina  föräldrar då som for 30 mil bort och var där i helgen men här kommer rapporteringen.

Nuläget:                                          sen förra veckan:                                         Sen start:
    Vikt: 110,7  kg                                    - 0,8 kg                                                        - 0,3
    byst: 127,5 cm                                   - 1 cm                                                          - 3,5 cm
    överarm: 41 cm                                  +- 0 cm                                                        - 1 cm
    stuss: 124 cm                                    - 1,5 cm                                                       - 3 cm
    lår: 74,5 cm                                        +- 0 cm                                                        - 0,5 cm
    hals: 41 cm                                         +- 0 cm                                                        - 1 cm
    vad: 48 cm                                           +- 0 cm                                                        +- 0 cm
    midja: 110,5 cm                                    - 3,5 cm                                                      - 3,5 cm
    mage: 124 cm                                      - 1 cm                                                          - 4 cm

Måste säga att jag är väldigt nöjd över resultatet speciellt med tanke på att jag skulle ha lite pluss resultat för att jag fick mensen på lördagen o då brukar jag binda vatten i kroppen men så vart det inte. Så nu är det bara tt köra på denna veckan också och hoppas på bra resultat på fredag också.  =)

Hoppas att det går bra för er andra.
    Har ni några bra vardags recept att dela med er av?? Vi har kört fast och har idétorka nu.

• moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-03-02 08:10:51 följande:
    Så ja!!!
    Onsdag och dax för nya mått!!

Mått:                                               Totalt: 
    Vikt: 90,1                                         - 2,5kg
    Midja: 102cm                                 - 5cm
    Höft: 111cm                                   - 3cm
    Bröst: 116,5cm                             -2,5cm
    Lår: 64cm                                      -1cm

Nåja, är väl nöjd med alla minusstrecken i alla fall. Det sura är att när jag vägde mig innan i veckan stod vågen på 89,8kg.... Men men... NÄSTA vecka då!! =)
    Grattis till din din viktminskning. Ja alla minus är bra. Ja ibland blir man sur när man väger sig i förtid o den vikten blir bättre än den då man väger sig när man ska. Hmm lät invecklat det här. 
  • moonlightgirl

Hej hej
    Hoppas att det går bra för er allihop. Tycker att det har blivit lite glest med inlägg och peppning på sista tiden.
    Jag vägde och mätte mig igår och det gick inge vidare.

Nuläget:                                          sen förra veckan:                                         Sen start:

Vikt: 111,1  kg                                  + 0,4 kg                                                       +0,1
    byst: 127 cm                                    -  0,5 cm                                                       - 4 cm
    överarm: 40,5 cm                               - 0,5 cm                                                       - 1,5 cm
    stuss: 123 cm                                   -  1 cm                                                         - 4 cm
    lår: 73,5 cm                                       - 1cm                                                          - 1,5 cm
    hals: 41 cm                                        +- 0 cm                                                       - 1 cm
    vad: 48 cm                                           +- 0 cm                                                      +- 0 cm
    midja: 112 cm                                    + 1,5 cm                                                       - 2 cm
    mage: 124 cm                                      +- 0 cm                                                       - 4 cm

Har haft en jobbig vecka och det syns ju på resultatet. Det var väl inget katastrof resultat men inge kul iallafall. Jag har haft otroligt sug efter choklad och annat onyttigt och tyvärr har jag gett efter för det men det har ju en hel del att göra med att jag haft mens. Men nu i veckan ska jag ta krafttag och träna också för det har jag ju naturligtvis inte gjort i denna veckan.  

• moonlightgirl
    A loves A skrev 2011-03-05 20:54:03 följande:
    Hej tjejer!
    Hoppas att det är okej att jag hoppar in här!
    Har ätit LCHF i över 1½ år och det funkar jättebra för mig.
    Har dock slarvat en del på slutet, men nu får det vara slut med det!
    Trodde jag hade gott om tid att gå ner resten av mina kilon, planerade bröllop 2012, men nu blir det i år istället. Med andra ord hårdkörning!
    Javisst det är klart att det är ok att du hoppar in här. Bara bra om vi är många som peppar varandra.  =)
  • moonlightgirl
    SposaRoma skrev 2011-03-07 23:57:12 följande:
    Jag håller med om det där. Jag har inte ens ett sug, men jag var i ett chokladkonditori idag, och alla dessa små vackra praliner..jag köpte fyra, åt tre, det var inte ens gott. Så VARFÖR skulle jag ens äta dem då?

Bah.
    *sur på mig själv* 
    Ja det är ju konstigt så man är. Oj jag hade också köpt något om jag hade varit på chokladkonditoriet och ätit upp dem med säkert.  =)
    Ja det undrar jag med, när det inte ens är gott varför äter man iallafall??
    Men jag hoppas på att man lär sig efterhand och att man kan låta bli sånt onyttigt.
  • moonlightgirl
    SposaRoma skrev 2011-03-09 00:17:14 följande:
    ARGH!

Vad händer med min viljestyrka varenda j*vla gång som jag är i Paris?! Kan någon förklara det här för mig?? Jag som i vanliga fall kan säga nej till socker (förutom chokladkonditorier i Berlin tydligen *sneglar uppåt*) är helt tvärkörd i Paris. Hela dagen bara moffamoffamoffa.
    Le tragedi.

Men det är ju inte för sött, det är ju det som är grejen, och det bara är såååå gott med bakelser på La Loir dans a théièr............................................ .................................................. .................................................. .............................*patateisk*

Får jag hänga här fast jag har typ begått LCHF-seppuku?
    Skäms 
    klart att du får vara kvar här.  =)
    Vi är bara människor och misstag gör vi alla ibland.
    Men det är "bara" att ta nya tag.

Till er nya säger jag välkomna. Jag tycker att det är roligt att vi blir fler som kan peppa varandra.  =)
  • moonlightgirl
    Pinkgrape skrev 2011-03-12 09:25:23 följande:
    Efter exakt en vecka med LCHF är resultatet minus 5kg och jag är nu nere på 79,9kg :D

Det gjorde mig ruskigt glad!
    Grattis
  • moonlightgirl
    Aniara4 skrev 2011-03-12 11:30:34 följande:
    Grattis! Ofta tappar man 2-3 kilo i vätska första veckan från glykogenlagren, och de har en tendens att hoppa tillbaka lika fort om man äter kolhydrater igen, men så mycket som 5 kilo brukar det inte vara så en del "riktig" viktminskning har du garanterat också fått till!

Och visst är det häftigt när man får se en ny första siffra på vågen? Även om det bara är siffror och egentligen ingen påtaglig skillnad mellan 80.1 och 79.9 så är det psykologiskt betydelsefullt.

Kan berätta att gå från tresiffringt tillbaka till tvåsiffrigt igen är värsta kicken!

Och grattis Jeliqa också, vad skönt att kunna vara lugn när det gäller klänningen!
    Ja det förstår jag, jag kämpar på att komma ner till tvåsiffrigt och det ska gå det har jag inga tvivel om och jag är helt övertygad om att LCHF är den rätta metoden för mig.
  • moonlightgirl

Hej på er
    Kom på att jag glömde skriva in mina resultat sen i fredags så de kommer nu.

Vikt. -1,4 kg
    byst:+-0
    överarm: -0,5cm
    stuss: -1,5 cm
    lår: -2,5 cm
    hals: -0,5 cm
    vad: +-0
    midja: -1,5 cm
    mage: -1,5 cm

det är kul att skriva ner o se resultaten, bysten har jag förlorar 4 cm kring sen start, stussen 5,5cm, lår 4cm, mage 5,5cm midja 3,5, vad 1, hals 1,5, överarm 2cm. Se det händer lite iallafall. =)

• moonlightgirl
    Pinkgrape skrev 2011-03-16 16:12:34 följande:
    Jag gick ner 5kg första veckan, men har nu gått upp 2kg under andra veckan. Jag har verkligen inte fuskat alls och har promenerat ca 1 timma/dag.

Blä, nu känns det inte roligt.
    Fortsätt med det du gör så blir det bättre nästa vecka. Det har gått upp och ner för mig också.
  • moonlightgirl
    Thailand2011 skrev 2011-03-16 19:08:58 följande:
    Det är knivigt det...
    Men jag hade nog satsat på att ta med mig en matlåda i alla fall. Med något som kan ätas rumstempererat.
    Sallad i olika slag. Kyckling, tonfisk, grekisk, räksallad osv... O så någon hemmagjord fet dressing med creme fraiche.
    Kan kanske bli tråkigt i längden, men sallad går ju faktiskt att variera ganska mycket.
    Jag brukar dryga ut sallader med brysselkål, så blir det lite mer mättande.
    Stekt kycklingfilé med coleslaw borde också kunna hålla sig i en väska en förmiddag. =)
    Ja jag tror också att du kan köra på sallad. Du kan ju alltid ha det i en liten kylväska och ha med kylklampar så borde salladen hålla sig ganska bra. Sök på lchf recept, finns hur mycket som hellst att kolla på där och då kan du variera dig en hel del.
    Lycka till
  • moonlightgirl
    Pinkgrape skrev 2011-03-17 20:39:23 följande:
    Okej :) Ja, alltså.. att ta med kylväska med kylklampar känns lite överkurs, då jag redan har en överfull och tung väska med skolböcker med mig varje dag :P

Haha jag kanske måste försöka lära mig äta ost. Verkar ju smidigt som ett litet mellanmål på eftermiddagen. Korv är dock inget för mig.

Jo, så är det ju absolut, men det är så trist om man inte märker av något alls i början :/ Nu verkar det dock ha gått till sig igen, så jag hoppas att det ska fortsätta så. Mitt mål är 3kg/månad och det känns som jag kan fixa det :)

Det är ju superbra, 1-2 hekto om dagen! :D Grattis!
    Men det finns jätte små kylväskor, det var en sådan jag menade, tar inte större plats än att du ska packa maten iallafall. Du behöver ju inte ta stora frysklampar, ta små istärningar med plast hälje runt om, super bra.
  • moonlightgirl

Hej hej på er allihop.
    Insåg att jag missade väga mig förra veckan. Men denna veckan har jag vägt mig och gått ner 0,8 kg. Så det går fortfarande åt rätt håll.

Jag köpte på bokrean "Lchf på mitt sätt", där har jag hittat många bra recept och förslag både till frukost, lunch och middag. Mycke matnyttig läsning om lchf också, kan rekomendera den boken.  =)

Hoppas att det går bra för er andra.

Svar på tråden Nya LCHF-tråden!!!