• 1700tal

Jag dör av nervositet.. hur ska jag göra med slöjan!?

Emblas Mamma skrev 2011-02-12 20:35:12 följande:
    haha tack för tipsen ändå ;)
    jag har verkligen småproblem!

men jag har tyvärr inget släp på klänningen! :/ så därför kan jag inte köra med det :P
    haha..

jag ska verkligen öva på detta så får vi se :)
    Tror faktiskt inte att du kan göra så mkt åt saken om du inte har släp på klänningen. Du får nog räkna med att den samlar ihop sig när du har tagit 10 steg. Men tror slöjan bir jättefin så ändå, tycker den SKA dra ihop sig när man går och har en golvlång klänning.

Och som moonlightgirl sa, instruera din tärna om att lägga den tillrätta när ni kommit fram till altaret så det ser bra ut bakifrån. Ta med tärnan till kyrkan vettja, så kan hon prova att lyfta och lägga den fint. Det kommer säkert bli super!

Har ju en lika lång slöja (3,5 m lång) men jag har beställt den så¨den sticker ut 30 cm utanför släpet så hoppas den inte drar ihop sig då utan ligger utbredd och ordentligt på det långa släpet. Hoppas...
  • 1700tal

Men om du sätter in några tyngder så drar de ju oxå ihop sig när du går. Skulle vara ståltråd då... Men frågan är ju om det skulle se stelt och onaturligt ut. Obestämd

Men spetsen i slöjan blir ju vacker även när den går ihop, som man ser högre upp slöjan...

Svar på tråden Jag dör av nervositet.. hur ska jag göra med slöjan!?