Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?

LSJS skrev 2011-03-06 14:46:57 följande:

Vi ska åka till Lissabon, portugal två dagar efter bröllopet och stanna borta i 4 nätter. ska bli så härligt att komma iväg på tu man hand i några dagar utan barnen. Vi funderar sedan på en längre resa i vinter då med barnen! Jag har varit i Side men 2001...men det var supercharmigt och romantiskt!

20110528
    Åh kan du inte vara jättesnäll och ge mig lite åsikter och tips när ni varit där! Vi ska också dit efter bröllopet men inte förrän i augusti!
  • MrsT2011

Angående turkiet har jag hört att side är ganska lugnt och barnvänligt, så det är säkert ok. Har själv bara varit i alanya en gång, men det var skitjobbigt. Folk slet och drog i en, både vid butiker och restauranger, det var väldigt mycket röj och väldigt lite lugn och ro. Rekommenderar inte alanya till barnfamiljer utan endast till partyfolk som inte har något emot tjatet från försäljare och inkastare.

• MrsT2011
    Emblas Mamma skrev 2011-03-07 10:19:17 följande:
    Jag har varit i Alanya - så är det inte alls överallt.
    Går man bara inte in i de där marknadsslummerna så slipper man det där.

:)
    I så fall har de "skärpt till sig" på senare år, jag var där 1998 och då var det så precis överallt, vid varenda butik, restaurang och längs hela stranden... 
  • MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-07 10:27:52 följande:
    Vi åker genom Sverige från Skåne till Västerbotten i bil. Vi måste ju ta oss hem efter bröllopet och det blir ett par övernattningar på vägen på förhoppningsvis mysiga ställen. Någon som har något tips förresten?
    Jönköping - bra restaurangstad!
    Trosa
    Norrtälje

Det är mina spontana förslag, återkommer om jag kommer på fler!
  • MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-09 22:27:05 följande:
    Tack
    Så lite så! Varifrån i skåne åker ni och vilken väg har ni tänkt ta när ni åker norrut? Det är mina hemtrakter så jag kanske kan tipsa om några korta stopp i början av resan.
  • MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-10 10:14:44 följande:
    Vi åker från Hässleholm och tar väl motorvägen upp. Vi brukar i alla fall köra förbi Gränna och Linköping och sedan blåsa förbi Stockholm så fort vi bara kan. Vi funderar lite på Västervik och Söderköping bland annat. Det hela beror lite på när vi beräknas åka - vi vill ju inte komma fram för sent. Kanske åker vi från Hässleholm vid 14-tiden. Sedan blir det väl ett stopp norr om Stockholm också.
    Aha, ja då blir det ju inte aktuellt med några extra stopp i skåne. Åh söderköping glömde jag ta med i min lista, gulligare småstad får man leta efter!
  • MrsT2011

Stör mig så otroligt mycket på blivande mannens jobb, de är helt hopplösa. Inget semesterschema har de fått och det är för fan slutet av mars!! Vi bor 2 km från svenska mässan i gbg där det just nu är TUR-mässa med finfina erbjudanden på resor till alla världens hörn. Men tro för all del inte att vi kan gå dit och boka, vi har ju ingen jävla aning om när vi kan åka! *sur som ättika*

• MrsT2011
    Aniara4 skrev 2011-03-28 10:21:27 följande:
    Fy vad drygt! Själv har jag ett annat problem, jag tar examen snart och kommer förhoppningsvis just att ha börjat ett nytt jobb lagom till bröllopet, så jag lär inte ha nån semester alls att ta ut. Men kanske kan jag vara ledig nån vecka utan betalt...

Och om jag INTE har fått nåt nytt jobb ser det illa ut med pengarna!
    Usch, jag lider med dig. =( Minns själv hur pressande det var att ta examen och söka jobb. Lycka till, håller tummarna!!
Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?