Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?

Vi vet inte riktigt hur det kommer att se ut med tid och pengar, det är stor risk/chans att jag precis har börjat ett nytt jobb då och inte kan ta semester direkt. Så förmodligen blir det en långhelg då (jag röstar på Barcelona, men det är en förhandlingsfråga) och en längre resa senare. Antingen i november samma år om det går, annars året därpå. Jag brukar få höstdepressioner i november, så jag vill gärna åka till solen just den månaden. Gjorde det i höstas och klarade mig från depression, så det gör jag gärna om!

Drömmen är Seychellerna, men det beror lite på hur det går med jobb och pengar och sånt. Blivande maken har visserligen ett sparkapital, men det lägger vi hellre på en lägenhet än bränner på en resa!

• Aniara4
    Sebastiána skrev 2011-03-07 10:27:52 följande:
    Vi åker genom Sverige från Skåne till Västerbotten i bil. Vi måste ju ta oss hem efter bröllopet och det blir ett par övernattningar på vägen på förhoppningsvis mysiga ställen. Någon som har något tips förresten?
    Om ni vill undvika anonyma Scandic-hotell är hotell Aina utanför Sundsvall verkligt personligt och sympatiskt tycker jag. Vi stannade där på väg norrut förra året och fick det romantiska rummet som var bland det kitschigaste vi sett (sorry, ägarna!). Men det liknar i alla fall inget annat! Det enda tråkiga var att badrummet skulle behöva en uppfräschning, och när vi hade duschat på morgonen kände vi en viss fuktlukt. Men vi tyckte inte det gjorde så mycket, och för en övernattning längs vägen är det ett trevligt och bra ställe!

www.hotellaina.se/

• Aniara4
    MrsT2011 skrev 2011-03-26 19:43:53 följande:
    Stör mig så otroligt mycket på blivande mannens jobb, de är helt hopplösa. Inget semesterschema har de fått och det är för fan slutet av mars!! Vi bor 2 km från svenska mässan i gbg där det just nu är TUR-mässa med finfina erbjudanden på resor till alla världens hörn. Men tro för all del inte att vi kan gå dit och boka, vi har ju ingen jävla aning om när vi kan åka! *sur som ättika*
    Fy vad drygt! Själv har jag ett annat problem, jag tar examen snart och kommer förhoppningsvis just att ha börjat ett nytt jobb lagom till bröllopet, så jag lär inte ha nån semester alls att ta ut. Men kanske kan jag vara ledig nån vecka utan betalt...

Och om jag INTE har fått nåt nytt jobb ser det illa ut med pengarna!
Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?