• Sebastiána

Hur ska jag göra?

När man pratar om att bjuda barn på bröllop eller inte brukar man prata om just barn - alltså människor under 15 år typ, inte 25-åringar. 25-åringar är vuxna och bjuds om man umgås med dem och vill ha dem där.

Jag har bara en syster och hennes son är bara några år gammal, men hade han varit 20 hade jag bjudit honom om vi haft nära kontakt (som jag hoppas att vi kommer att ha).

Angående flickvänner till syskonbarn behöver de bara bjudas om deras relation är "stadig", dvs om de varit tillsammans flera år, är sambos eller gifta. I annat fall behöver man inte bjuda respektive, om man inte gärna vill ha dem där såklart.

Nära vänners barn hade jag inte bjudit över huvud taget eftersom vi inte umgås med dem och inte heller kommer att umgås med dem.

Det bästa är att göra som BlackWingedAngel skriver och sätta en tydlig gräns som gäller för alla och vara tuff när det gäller att hålla den gränsen.

• Sebastiána
    Lysdioda skrev 2011-02-16 08:36:27 följande:

Ja du... vad krångligt. Dessutom är jag inte helt hundra på att jag förstod vilka du redan hade bjudit men här är ett försök till förslag.

Du och mannen vill ha med era barn, vilket inte är konstigt.

Du har frågar en systerdotter om att vara brudnäbb, vilket inte är konstigt.

Och, din syster vägrar komma utan sina två tonåriga barn.

Kan det inte räcka där?

Låter bra tycker jag. TS, ni kanske kan ge din systers barn en uppgift, tex att dela ut vigselprogram eller liknande. Då blir de lite en del av bruföljet och andra kan inte klaga på att dessa tonåringar blev bjudna när inga andra blev det.
  • Sebastiána
    Trolllycka skrev 2011-02-16 09:47:51 följande:
    Tack till er alla som svarat. Det blir så att vi bjuder syskon barn men inte vänners barn. Blev lite större nu men vi har ändrat lokal som gör det möjligt att bjuda några till. 

Jätte tacksam för alla som skrev vad det tyckte. kramisar Hjärta
    Så bra att det löst sig!
Svar på tråden Hur ska jag göra?