Hur ska jag göra?
Jag och min blivande man (sambo) har inte tänk att ha med barn på bröllopet då vi är redan så många. Vi ska bara ha våra egna som då ska vara näbbar. Vi har även valt min syster dotter som är minst bland mina syskon barn att vara näbb. Min son som då är tonåring ska lämna ringar ev. Problemet är nu att jag har fler syskon med barn som då är tonåringar 2 st som jag måste bjuda då min syster inte kommer utan dom. Så det blir då de barn som bor hemma som får följa med från syskonskaran. Det har nu blivit en massa tjafs och gnäll över att jag inte bjuder en annan systers barn som då är 20 och 25 år gamla och de har även tjejer som jag måste bjuda. Jag har heller inte tänkt att bjuda mina nära nära vänners barn som då är tonåringar och som är vänner med min son. (klasskompisar) Om vi då skulle bjuda med alla och även de som har tonåringar på min sambos sida så skulle de bli 20 kuvert till. Vet inte vad göra å känner mig ledsen och som en svikare. Det är inte mina vänner el min sambos familj som ifrågasätter utan det är min sida (min familj) :0( Vill ju inte att det ska bli en massa tjaffs efteråt heller att jag varit taskig. Saken är ju den att jag heller aldrig umgås med mina syskonbarn som är 20 och 25 år. :0( Råd snälla!! :0(