Inlägg från: Helena Mikael |Visa alla inlägg
  • Helena Mikael

Visa mig era ringar! Blir småtokig här...

Här är min ring :)
    Det är äkta kärlek mellan oss *hahahaha*
  • Helena Mikael
    Tiger Lou skrev 2011-02-22 23:33:03 följande:
    är det någon som har ringar från anders fors? Är dom väldigt dyra i pris? Eller kan man jämföra med HAND?
    Du kan jämföra dem med Hand om inte än lite dyrare.
    Hans ringar kostar en HEL del, dock är han ju grymt noggran & extremt duktig!
    Men det passade inte min plånbok så jag tog bilden till en Juvelerare och köpte egna diamanter + guld på nätet.
  • Helena Mikael

Måste bara visa hur min ring tillslut blev! Köpte egna diamanter och guld, lämnade in det tillsammans med en bild till en Guldsmed (bästa guldsmeden!!)
    Kan inte fatta att resultatet blev så himla bra!! Den är så vacker :)

• Helena Mikael
    lolinda skrev 2011-03-09 10:27:25 följande:

Jag har en liknande förlovningsring som TS och ha valt den här ringen, lagom stor....och nu är det snart dax, 20/3 =)
    Åhh va fin! :)
    Ja då är det nära för er! Spännande!!
  • Helena Mikael
    lolinda skrev 2011-03-09 11:14:57 följande:
    Tack!! =) Men din ring är ju helt fantastiskt! Måste vara roligt att ha en ring som ingen annan har. Hade också önskat att jag gjort det men hade inga som helst idéer. Har aldrig sett nån liknande ring som din...kul!

Ja nu är det nära...hihi...vi åker till thailand på söndag och söndan efter gifter vi oss på en strand i solnedgången med våra två barn bara...ska bli jättehärligt, speciellt när man tittar ut nu och det är snöstorm, brrr...
    Ja jag är helt kär i den! Hittade en animerad bild på ringen på nätet så det känns fantastiskt att ha något unikt :)
    Så tack så mycket för fina ord :)

Ååh va härligt! Verkligen perfekt tid att åka iväg nu :) Hoppas verkligen ni får en helt fantsstisk resa och att ert drömbröllop blir precis som ni vill! Härligt att få ha med sina barn också.
    Ska ägna er en tanke den 20:e.
  • Helena Mikael
    NYC 2011 skrev 2011-03-09 16:21:21 följande:
    Wow vilken fin ring, sån skulle jag kunna tänka mig. Får man fråga vad guldsmeden tog för arbetet?
    Visst e den vacker :)
    Dem tog runt 5000 tot för arbetet.
  • Helena Mikael
    In Love skrev 2011-03-09 23:36:50 följande:
    Mycket vacker ring! Helt i min smak... Var köpte du dina diamanter?
    Mallorca maj 2011 - då smäller det...
    TAck så mycket :)
    Jag köpte dem på Diamantia.com
    Super bra diamanter, snabb servide och framför allt... billigare! :)
  • Helena Mikael
    Junibrud skrev 2011-03-09 19:51:27 följande:
    Jag tänker göra om min förlovningsring men vet inte hur mycket det brukar kosta för handarbetet? Hur mycket fick du betala?

Tack 
    Hej
    Nu var det ju rätt mycker jobb med denna men runt 5000:- kostade arbetet för mig.
    Min vän gjorde en klassisk prinsses ring och betalade runt 2500:- för arbetet.
  • Helena Mikael
    TheD skrev 2011-03-10 02:17:21 följande:
    Finns många såna ringar. Verkar vara något som blir mer och mer vanligt :)
    Jasså? Jag har aldrig sett nått liknande.
    Jusst denna är jag iaf ensam om än sålänge :)
  • Helena Mikael
    Tiger Lou skrev 2011-03-10 23:31:20 följande:
    Återigen, du har lätt den finaste ringen!! Är den bekväm på? Eller har du börjat använda den än?
    TAck så mycket :) Den blev så otroligt vacker i verkligheten! Den är jätte skön på, den är ju kupad på insidan just för att den blev såpass bred. Har inte börjat använda den men den känns bra på när jag provar den.... typ hela tiden :)
Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...