Inlägg från: NYC 2011 |Visa alla inlägg
  • NYC 2011

Visa mig era ringar! Blir småtokig här...

inwe skrev 2011-02-26 22:36:00 följande:
    Här är min ring. Den passar perfekt ihop med min förlovningsring som är en Schalins i "hamrad" modell.. :)

Denna har jag i vitguld och 2,4mm hög, tyvärr är den alldeles förstor och går inte att ta in, göra om den skulle kosta 5800:- så i dag är jag deppig Har även en 1 stens ring vitguld 0,39ct river diamant men den gick att minska i storlek som tur var men jag vet inte vad jag ska göra med allians ringen.
  • NYC 2011
    TheD skrev 2011-03-07 23:51:43 följande:
    Kan du inte låta en guldsmed köpa den? Dvs du säljer...
    Frågan är vad man får för den, ska kolla det i morgon då jag hämtar ringen. Tycker dock att det lät väldigt dyrt för det är bara arbetskostnaden, guldet och diamanterna har jag ju. Har mailat och kollat med några andra får se vad dom säger.
  • NYC 2011
    TheD skrev 2011-03-08 00:00:24 följande:
    Men du borde kunna lämna in den, guldsmeden plockar bort stenar smälter guldet och fixar......då kan du ju även fixa den att se ut på ett annat ssätt....

Jag är ingen guldsmed men jag försöker tänka på ett hjälpsamt sätt men det är inte alltid det stämmer överens med verkligheten.....
    Dom skulle använda mina stenar och guld och då kunde jag även göra om den om jag ville, visste inte att det kostade så mycket bara. Hade inte räknat med det då jag trodde ringen skulle gå att ta in. Får se vad som händer, kanske är olika priser hos guldsmeder så jag borde fråga på fler ställen. Detta är en smycka butik och dom kanske är dyra, ingen aning.
  • NYC 2011
    TheD skrev 2011-03-08 00:11:13 följande:
    Vad jag har förstått är butiker dyrare än en ren guldsmed. Ska till guldsmed någon gång för att se vad en ring kan kosta att föra åt mig... De jag ser kostar runt mellan 20-94.000. Vår ekonomi vill gärna ha en billigare  men för 12.000:- är ok....Får se :)
    Ska nog prova en guldsmed då Tack för tipset och jag hoppas du hittar din ring en dag.
  • NYC 2011
    Helena Mikael skrev 2011-03-09 10:10:37 följande:
    Måste bara visa hur min ring tillslut blev! Köpte egna diamanter och guld, lämnade in det tillsammans med en bild till en Guldsmed (bästa guldsmeden!!)
    Kan inte fatta att resultatet blev så himla bra!! Den är så vacker :)

Wow vilken fin ring, sån skulle jag kunna tänka mig. Får man fråga vad guldsmeden tog för arbetet?
  • NYC 2011

Måste fråga vad ni graverar i era ringar?

• NYC 2011

Vi har namn, plats och datum. I alliansringen blir det bara initialer och datum. Vi är inte förlovade men jag vill ha 2 ringar ändå Mannen ska ha 1 ring.

Svar på tråden Visa mig era ringar! Blir småtokig här...