Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

vilken ring

Jag ska ha en som liknar nr 1, enda skillnaden är att min förlovningsring är helt slät.

Ta ettan, det kommer bli snyggast och mest harmoniskt!

• MrsT2011

Hoppas att det kommer kännas bra för dig TS vilken du än väljer, har aldrig varit med om en tråd där 30 personer röstat exakt likadant! =)

• MrsT2011

Minuz skrev 2011-02-17 21:58:52 följande:

Själv  är jag väldigt förtjust i ring nr 2 MEN ring nr 1 passar ju som sagt bättre ihop med förlovningsringen och är mer tidlös än nr 2. Man kanske tröttnar lättare på tvåan än ettan?

Ja jag tror faktiskt det. Själv har jag den här på höger hands ringfinger sedan fem år tillbaka, det var en examenspresent. Den är ju inte lika fin som ditt exempel, men jag känner att jag tröttnat lite på detta med två sorters guld som lägger sig i kors. EN sorts guld i rak linje med många stenar tror jag att åtminstone jag själv kommer att trivas bättre med hela livet. Lycka till!!
  • MrsT2011
    Minuz skrev 2011-02-18 08:44:23 följande:
    Ring nr 1 har faktiskt lite vitt guld i mitten, men det syns knappt. Och kan säga att denna ringa har jag hittat på tradera. Auktionen går ut om några timmar och jag vet inteeeeeeeeeee, har lagt bud men en gubbe bara bjuder högre........ Men jag får väl bestämma mig för hur mycket jag vill ge för den och får jag den inte för det så var det inte meningen jag skulle ha den...... Nr 2 kommer från Albrekts guld och enligt telefonsamtal med dem så har de en ring hemma men den går upp lite vid diamanterna så det kan bli en liten glipa där...

Eller ska jag vänta med ring för jag gifter mig ju inte förrän 11/11?

Men är så förtjust i dessa två.....
    Jag hade väntat, man hinner ändra sig en hel del. Först skulle jag absolut ha en sån som nr 1, sen skulle jag ha en solitär och sen skulle jag ha en som ser ut som två smala ringar bredvid varandra. Och nu när det är drygt 3 mån kvar är jag 100% säker på att det ska vara en sån som jag tänkte från början! =)

Ja du fattar, detta är ett stort beslut så stressa inte utan låt det växa fram. Du behöver ju inte bestämma dig förrän i augusti/september. 
  • MrsT2011

Grattis!! Gud nej, det är ett fantastiskt bra pris, ser ut att vara minst 15 stenar och bara stenarna kostar nog 300 kr/st och sen guldskenan på det, den kostar nog 2000 kr i butik. (Håller själv på att kolla runt lite, ska bygga en ring som passar exakt med förlovningsringen.)

Med denna matematik har du alltså tjänat 4000 kr! =)

Jag är helt säker på att både du och din blivande kommer bli grymt nöjda när detta fått sjunka in, gräset är inte alltid grönar och tidlösa ringar är det absolut bästa man kan välja!

• MrsT2011

Jättesnyggt, helt perfekt! Älskar att mittdelen är högre både på förlovningsringen och vigselringen! Dessutom ser ringarna ut att vara lika breda, det gillar jag!

Du kan säkert betala en vanlig guldsmedsaffär en liten slant för att få storleken ändrad.

Svar på tråden vilken ring