• xxxxxx

Mitt albumklart, vilka fotografer! Studio 104/sthlm

Jag gifte mig i somras och våra förberedelser var korta men exakta och nu har jag just gjort klart mitt album, ja det tog lite tid. J

Vilka bilder vi har fått! Dels äger vi bilderna och kan göra vad vi vill med dem och de är helt fantastiska! Vi fick många bra tips av Thomas och Malin under vårt initiala möte och de höll allt, det blev ännu bättre än vad jag hade kunnat tro. Jag måste verkligen rekommendera Studio 104 som var med oss hela dagen och gav oss bilder att ge bort och njuta av. I mott album har jag bilder från förberedelser, smink och tjejkompisar, ceremonin tom middagen.  Kolla gärna in deras olika album på: http://www.studio104.se/Hem/Hem.html

Jag blev så nöjd att vi ändvänder dem på jobbet för alla nyanställda.

• Svar på tråden Mitt albumklart, vilka fotografer! Studio 104/sthlm
  • Yoodie

Håller med till 100 % !

Vi hade oxå dem till vårat bröllop i somras och vi är mer än nöjda! Jag hade ju sett tidigare bröllopsfotograferingar de gjort på deras hemsida, så jag hade redan höga förväntningar, men de lyckades överträffa mina förväntningar totalt! 
    2 av de coolaste, mest kreativa fotona de tog var dessa:

http://www.studio104.se/Brollop/Sidor/Brollop.html#18
    http://www.studio104.se/Brollop/Sidor/Brollop.html#48

/Cecilia

• Bubo

Ja smaken är ju verkligen olika !
    Jag har ju väldigt svårt att se när klänningen är vitare än vitt. Inga som helst detaljer utan som ett vitt hål. I bland ser man inte någon som helst skillnad på bakgrund och klänning. Högdagrarna är helt fel. Grisfärg i hudtoner. Annars kan jag hålla med att stilen är rätt ok. Men begär man inte att allt ska vara korrekt ?

• Aniara4

Jag tycker nog också att färgerna är i grällaste laget och skärpan och ljussättningen sisådär, men innehållet och kompositionen i bilderna är ju roliga.

• nikitakatt
    Bubo skrev 2011-02-25 13:30:22 följande:
    Ja smaken är ju verkligen olika !
    Jag har ju väldigt svårt att se när klänningen är vitare än vitt. Inga som helst detaljer utan som ett vitt hål. I bland ser man inte någon som helst skillnad på bakgrund och klänning. Högdagrarna är helt fel. Grisfärg i hudtoner. Annars kan jag hålla med att stilen är rätt ok. Men begär man inte att allt ska vara korrekt ?
    Ja smaken är ju verkligen olika, vi är supernöjda med våra bilder från studio104 och ingen som sett våra bilder har påpekat varken att vi har grisfärgad hudton eller att bilderna saknar detaljer. Men kan man inte få kunder och är avundsjuk på att andra har nöjda kunder som gärna rekomenderar dem då kan man ju absolut gå in och anonymt racka ned på andras arbete. 

• rollei

Släkt och vänner brukar i regel inte påpeka sådana fel, eftersom de vill vara hyggliga och/eller inte är verksamma inom yrket.

• Aniara4
    nikitakatt skrev 2011-02-27 14:38:03 följande:
    Ja smaken är ju verkligen olika, vi är supernöjda med våra bilder från studio104 och ingen som sett våra bilder har påpekat varken att vi har grisfärgad hudton eller att bilderna saknar detaljer. Men kan man inte få kunder och är avundsjuk på att andra har nöjda kunder som gärna rekomenderar dem då kan man ju absolut gå in och anonymt racka ned på andras arbete. 

Hahaha, ja det är den enda tänkbara förklaringen till att någon kan tycka annorlunda än du!
  • nikitakatt
    Aniara4 skrev 2011-03-01 18:59:42 följande:
    Hahaha, ja det är den enda tänkbara förklaringen till att någon kan tycka annorlunda än du!
    Absolut inte men det tenderar sällan att vara framgångsrika personer som sitter på internetforum för att kritisera andra utan det är vanligtvis avundsjukan som spelar in där. Jag säger inte att man måste tycka lika, absolut inte, men hade den här personen varit en framgångsrik fotograf med tallang så hade den förmodligen inte gjort den där typen av kommentar och förmodligen inte heller gjort det anonymt.

De bästa inom sina yrkeskategorier tenderar helt enkelt inte sitta på internet och klanka ned på andras arbete utan de visar stolt upp sitt eget och låter det tala för sig självt.
  • Anna B
    nikitakatt skrev 2011-03-02 19:33:06 följande:
    Absolut inte men det tenderar sällan att vara framgångsrika personer som sitter på internetforum för att kritisera andra utan det är vanligtvis avundsjukan som spelar in där. Jag säger inte att man måste tycka lika, absolut inte, men hade den här personen varit en framgångsrik fotograf med tallang så hade den förmodligen inte gjort den där typen av kommentar och förmodligen inte heller gjort det anonymt.

De bästa inom sina yrkeskategorier tenderar helt enkelt inte sitta på internet och klanka ned på andras arbete utan de visar stolt upp sitt eget och låter det tala för sig självt.
    Bra sagt!
  • rollei

Nja, ni får ursäkta men jag tror inte det är där skon klämmer. När det rasar in 3-4 inlägg inom en vecka som hyllar samma fotograf så börjar man misstänka en reklamkupp från fotografen själv eller hans/hennes bekanta. Nu behöver det inte vara så här och jag tycker väl inte att deras bilder är speciellt dåliga men lite konstruktiv kritik angående högdagrar och hudtoner får man väl tåla :)

• Bubo
    nikitakatt skrev 2011-02-27 14:38:03 följande:

Avundsjuk hahaha verkligen inte. Tål man inte kritik så kanske man ska låta bli att låta andra kunna kritisera bilderna som här på ett forum.

• Ajdoo

Om en fotograf ar relativt ny men dessutom otroligt duktigt sa lar det val "rasa in" med bra kommentarer! Vi hade ocksa Studio 104 och ar saaa nojda! Dom ar de absolut trevligaste manniskorna man kan jobba med. De skulle aldrig sitta pa ett forum och racka ner pa andra fotografer tex.
    Vi ar SA glada over alla bilder vi fick! Inte nog med att vi fick superfina bilder, dessutom var de sa kreativa och hade sa mycket ideer for dagen!

Vi ar paret pa www.studio104.se/Privatpersoner/Sidor/Brollop.html

(alltsa inte en slakting)

• Aniara4

Kul att ni är nöjda. Själv har jag valt en annan fotograf efter att ha studerat portfolios. Man ska förstås välja någon vars stil man gillar, och jag gillar inte knallturkosa himlar.

Svar på tråden Mitt albumklart, vilka fotografer! Studio 104/sthlm