Inlägg från: Future Mrs S |Visa alla inlägg
  • Future Mrs S

Hur kombinerar jag detta?

Jag vet inte alls vad jag vill med mina ringar längre, jag trodde att jkag visste men nej.. :(
    Vi köpte silverringar som förlovningsringar tills vi bestämt vad vi ville ha, bestämde oss för plana titanringar min är 5mmbred men alldels förstor! vet inte hur fan dom mätte (mätte i affär köpte online) nu känner jag mig värsta anti titanringen men sambon passar jätte bra i sin och vill ha den, jag vet att vi inte måste ha samma men är det inte finare att ha det?

Sen har jag ärvt två ringar, en plan guldring med 5-6 dimanter på i en rad och en solitär (det heter så va? guldring alltså en smal guldring med en större sten mitt på.. nu är jag gansak sugen på att ha alla tre dom ringarna, kan jag blanda röttguld och titan tycker ni? kan jag ha solitärringen längst in sedan titan sedan guldringen med diamantraden? hade varit enklare med bilder men jag har inte bilder på alla ihop liksom...

Sen började jag fundera på om jag skulle designa en egen ring och använga diamanterna från dom jag redan har, jag har även 4 guldringar med en liten diamant i varje som jag aldrig använt kanske ta dom diamanterna? Vart kan jag gå och få en egen ring gjord?

Hjälp mig! jag vill så gärna ha fina ringar men nu känns det inte som något passar!! :(  

• Svar på tråden Hur kombinerar jag detta?
  • Future Mrs S

wow vilka bra tips!!! :D jag kollade med dom jag köpte ringen hos och dom ville ha 450:- för att ändra storleken.. kändes ganska dyrt faktiskt så jag ska kolla på fler ställen. 
    Jag ska åka hem til min mamma och ta en bild på alla ringar ihop tror jag så lägger jag upp den senare så man ser hur det ser ut.. :)

jag funderade på att smälta ner och göra om men jag vill nog inte det för ringarna är fina och egntligen min stil men frågan är hur dom funkar ihop och med en titanring?

äsch jag drar iväg och fotar så kanske jag kan få fler tips och smakråd! :) 

• Future Mrs S

Nu har jag tagit lite bilder..
    En bild på alla tre ringarna, solitärringen är lite för liten men det är ju ganska enkelt fixat, och titanringen är som sagt för stor.. men alliansringen sitter perfekt iallafall! ;)
    eftersom det är olika storlekar funkade det inte riktigt att ha dom på ordentligt när jag fotade så jag försökte hålla ihop dom så gott det går.. ;)

En bild på alliansringen och titanringen, jag tycker att dom är jätte fina ihop men egentligen gillar jag inte att blanda olika metaller.. 
    (ja det har ramlat bort en diamant, mamma berättade att den försvann nästan direkt men hon använde ringen så sällan att det blev aldrig av att hon satte i en ny :)

Jag har nog mer el mindre bestämt mig för att jag kör på alliansringen+titanringen och sedan ändrar jag storleken på solitären och kanske har den oxå vid mer speciella tillfällen.. 

Men nu börjar jag fundera på att det fattas en diamant ska jag bara sätta dit en vanlig diamant så alla är likadana el ska jag flytta mitt diamanten till där det fattas och sätta i en färgad sten istäälet? eller tror ni det blir för mkt?
    Och om jag köper en ny titanring istället för att ändra storleken ska jag satsa på en med stenar i på något sätt kanske? eller ska jag ha en slät? ska den vara smalare än den jag har nu?

Många frågor jag vet men båda mina tärnor är sjuka och kan inte hjälpa mig! ;) 
  • Future Mrs S

tack för era råd!
    Jag har bestämt mig för att inte göra om ringarna på något sätt.. dom är ju klassiska ringar så det känns lite "dumt" att smälta ner och göra om för någon modenyck el vad man ska kalla det..

Jag kommer nog att ha alliansen och titanringen som dom är (förminsak titanringen) och sätta i en vanlig diamant i alliansen där dte fattas så den ser ut som den ska göra.. :) Det blir snyggt tror jag.. :)  

Svar på tråden Hur kombinerar jag detta?