Inlägg från: Zelmah |Visa alla inlägg
  • Zelmah

Mens precis till bröllopet - vad göra??

funkar inte på alla dock. och vissa mår dåligt av dem så det är bättre då att prova tabletterna några månader innan och på så vis förskjuta mensen. Man kan bli deppig av dem , svullen eller blöda ändå.

På mig funkade det inte så bra, kom småblödningar hela tiden o då kan det kvitta tycker jag. Det värsta med min mens är ändå PMSen och svullenheten och den försvann inte av pillrena. Hörde nån som kände sig helt apatisk av att ta dem även fast personen inte hade PMS annars och det är ju inte så kul om man mår så på bröllopsdagen.... så som sagt skjut upp den några månader i förväg i så fall så är du på den säkra sidan ifall din kropp inte gillar gullkroppshormonet.

• Zelmah

själv har jag ingen aning om huruvida jag kommer ha mens på bröllopet eller ej... kan diffa flera dagar på min cykel så det är helt omöjligt för mig att räkna så långt fram. en månad innan kan jag veta ungefär hur det blir så det får bli som det blir för mig... men tänkte köpa en menskopp för att slippa tampongtjafset. Vad beträffar bröllopsnatten så har vi sex oavsett mens eller ej men vi tror inte att vi kommer att vara så pigga att vi orkar sexa loss efter en heldagsfest.. så med den biten får vi se vilken form vi är i helt enkelt.

Men menskopp tror jag starkt på, ska beställa en så fort jag får pengar. Skönt o slippa kladd och läckage hela tiden.. och man kan bada med dem!! Kalasbra när man ska på solsemester eller så :)

Svar på tråden Mens precis till bröllopet - vad göra??