prinsessanogrodan skrev 2011-02-18 15:59:15 följande:
Det jag blir irriterad på i dessa tidningar är att man förmedlar föreställningen att ett "perfekt" bröllop är ett påkostat, ett dyrt bröllop...som att "det perfekta bröllopet" ser likadant ut för alla eller att ett mindre påkostat bröllop inte kan vara "perfekt". Det som är perekt för ett brudpar är ju bara perfekt för just DET brudparet. Jag blir även irriterad på att allt ska vara så himla.....PERFEKT. Det är klart att man vill ha ett bra bröllop, en fin klänning och att alla ska det trevligt osv men just det där att det ska vara PERFEKT, det kan skapa en massa onödig ångest hos blivande brudpar. Man kan så klart sträva efter ett bröllop som är så bra som det bara går och man kan försöka tänka på allt, men att sträva efter perfektion i allt hela tiden från servetter och inbjudningar till tärnans klänning och att allt ska vara perfekt in i minsta detalj....näe, jag varken orkar eller vill hålla på så. Visst jag nojjar också ibland men har som tur är min m2b som lugnar ner mig

I början av vår planering läste jag boken "Good Enough - bli fri från din perfektionism". Den är så underbart fantastisk att jag finner inte ord, mailade till och med författaren och jublade över vilken livräddare den boken var för mig. Allt behöver inte vara perfekt och dessutom existerar inte perfekt, plötsligt får bröllopsbilen punka eller så blir man kissnödig vid fel tillfälle. Kan man ta sånt med en klackspark istället för att bryta ihop över att det inte blev PERFEKT, då har man verkligen vunnit! Säger som beatles, all you need is love...!