• skruttisOmuffis

Berätta om fina saker ni gör för varandra!

Jag som säkert de flesta på denna sida älskar att göra vår partner glad.

Jag vill att vi delar med oss om fina saker ni gör, har gjort eller planerar att göra för er partner eller något fint som din partner har gjort för dig!
    Stort som smått. Allt som värmer hjärtat vill jag höra om!

Jag själv har världens fuffens för mig just nu... Det är så himla roligt att jag bara måste få berätta.
    Nu på torsdag fyller min bm 30 år. Han själv förväntar sig en överraskning på lördagen efter, något speciellt men inte svindyrt eftersom vi sparar för fullt till vårt bröllop i sommar. Han tror att jag komer att jobba heldag (dvs 13 timmar) på hans födelsedag och självklart så han har varit lite deppig över detta.

Det han inte har någon aning om är att jag har sparat en massa pengar sen ett halvår tillbaka. Jag har tagit ledigt åt honom från hans jobb. Jag har tagit ledigt från mitt jobb också. Jag har fixat så att hans bror kommer att vara kattvakt.
    Jag har bokat en weekend till paris åt oss, med avresa på hans födelsedag.
    Jag kommer att väcka honom med frukost på sängen och i hans grattiskort kommer han att finna en packlista. Vid lunchtid åker vi mot Arlanda. Sent på eftermiddagen är vi framme i Paris. Då ska vi snabbt bege oss till hotellet för att fräscha upp oss och sen promenera ner till Seine för en middagskryssning. Jag har bokat bord i fören på båten, med fördrink och tre-rätters inklusive dryck.... Fast jag har betalat extra och bytt ut vår efterrätt mot födelsedagstårta och champagne

Så på morgonen kommer han att förvänta sig en vanlig jobbdag och att jag knappt hinner fira honom...
    Och på kvällen samma dag sitter vi finklädda och dricker champagne på en båt på Seine i Paris.

Och det bästa av allt...jag längtar såååå efter att få se hur glad han kommer att bli! Min älskade grodprins

• Svar på tråden Berätta om fina saker ni gör för varandra!
  • Hoppe

Wow, vilken fantastisk present och överraskning! Jag kan gissa att du är sprickfärdig av förväntan! Skrattande

• förlovadflicka

Vilken underbar överraskning! Vi skulle aldrig ha råd med nåt sånt nu men vi gör andra småsaker, som lämnar lappar, skickar sms osv. Vi har haft väldigt lite pengar båda två hela tiden vi varit ihop, jag går i gymnasiet och han har varit arbetslös till och från fram tills nu, när han snart äntligen får lön, hehe :P Därför blir det mest fina ord och så vi skämmer bort varandra med, även om han tycker om att skämma bort mig när han kan. Det betyder ännu mer för mig då, när jag vet att han egentligen inte har så mycket pengar och så lägger han pengar på mig. Kommer ihåg i sommar när vi skulle fira 1,5 år, vi hade bara sagt att vi skulle äta lunch och sen åka hem till mig och kolla på film eller nåt. Men så börjar det med att han ger mig blommor och choklad och... Nämen, vad var det jag fick?? Ja, ja, strunt samma, vilken virrpanna jag är!! Sedan gick vi och åt och jag var jätteglad för att han överraskat mig. Sedan när vi ätit klart och jag trodde att vi skulle hem fick jag veta att jag hade 1000 kr på kontot att shoppa för. (Det är mkt för en fattig student som max har en hundring att shoppa för i stöten, haha) och när de pengarna flugit iväg gick vi på bio. 
    Det låter inte som så mycket jämfört med en parisresa men det kändes verkligen som det och det var det med våra mått mätt. :) 

• skruttisOmuffis
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 23:47:24 följande:
    Vilken underbar överraskning! Vi skulle aldrig ha råd med nåt sånt nu men vi gör andra småsaker, som lämnar lappar, skickar sms osv. Vi har haft väldigt lite pengar båda två hela tiden vi varit ihop, jag går i gymnasiet och han har varit arbetslös till och från fram tills nu, när han snart äntligen får lön, hehe :P Därför blir det mest fina ord och så vi skämmer bort varandra med, även om han tycker om att skämma bort mig när han kan. Det betyder ännu mer för mig då, när jag vet att han egentligen inte har så mycket pengar och så lägger han pengar på mig. Kommer ihåg i sommar när vi skulle fira 1,5 år, vi hade bara sagt att vi skulle äta lunch och sen åka hem till mig och kolla på film eller nåt. Men så börjar det med att han ger mig blommor och choklad och... Nämen, vad var det jag fick?? Ja, ja, strunt samma, vilken virrpanna jag är!! Sedan gick vi och åt och jag var jätteglad för att han överraskat mig. Sedan när vi ätit klart och jag trodde att vi skulle hem fick jag veta att jag hade 1000 kr på kontot att shoppa för. (Det är mkt för en fattig student som max har en hundring att shoppa för i stöten, haha) och när de pengarna flugit iväg gick vi på bio. 
    Det låter inte som så mycket jämfört med en parisresa men det kändes verkligen som det och det var det med våra mått mätt. :) 
    Men detta var ju hur gulligt som helst! Vilken fin överraskning. Jag skulle ha blivit överlycklig för bara blommorna och chokladen!

Jag visste att det skulle va en bra ide att starta den här tråden. Jag kan inte sluta le
  • skruttisOmuffis
    Hoppe skrev 2011-02-18 23:46:34 följande:
    Wow, vilken fantastisk present och överraskning! Jag kan gissa att du är sprickfärdig av förväntan! Skrattande
    Jag ÄR sprickfärdig av förväntan.... Han förtjänar verkligen detta, men jag har fått vända på min slantar
    Jag vet att det är stort för honom att fylla 30, men han har ändå inte uttryckt några förväntningar eller önskningar.
    Han är himla fin och försynt att jag bara ville överösa honom med någonting!!
  • förlovadflicka

Hihi :) Skulle kunna ägna hela dagarna åt att hitta på överraskningar :)
    Just det, detta kommer du gilla!
    Vi hade två år den 3:e men kunde inte vara tillsammans då för han jobbar på annan ort. Så vi skulle fira den femte. Dessvärre hade jag en konsert med saxkvartett jag var tvungen att vara med på så jag förberedde ett solo och spelade "unchained melody" och tillägnade den till honom. Han grät av lycka, hihi :D  

• Bullemor

Vi skickar heta sms men också kärleksförklaringar flera gånger i veckan, skriver ofta lappar och lämnar i varandras bilar.
    När min snygga, blivande man fyllde år nyss överraskade jag med en resa till munchen och konsertbiljetter för att se hans absoluta favoritband som spelar i väldigt få länder.
    Han va superglad :)

• skruttisOmuffis
    förlovadflicka skrev 2011-02-19 00:10:35 följande:
    Hihi :) Skulle kunna ägna hela dagarna åt att hitta på överraskningar :)
    Just det, detta kommer du gilla!
    Vi hade två år den 3:e men kunde inte vara tillsammans då för han jobbar på annan ort. Så vi skulle fira den femte. Dessvärre hade jag en konsert med saxkvartett jag var tvungen att vara med på så jag förberedde ett solo och spelade "unchained melody" och tillägnade den till honom. Han grät av lycka, hihi :D  
    Väldigt fint!

Visst är det mysigt att få den man älskar att förstå hur mycket man gör det när orden inte riktigt räcker till...att kunna göra något symbolisk,t litet eller stort, för att bara förstärka eller påminna om det man redan vet.
  • skruttisOmuffis
    Bullemor skrev 2011-02-19 00:13:11 följande:
    Vi skickar heta sms men också kärleksförklaringar flera gånger i veckan, skriver ofta lappar och lämnar i varandras bilar.
    När min snygga, blivande man fyllde år nyss överraskade jag med en resa till munchen och konsertbiljetter för att se hans absoluta favoritband som spelar i väldigt få länder.
    Han va superglad :)
    Åh, en överraskningsresa Kan tänka mig att konserten var pricken över i:et

Jag hoppas verkligen att vår weekend blir lyckad. Jag har ju typ resfeber redan och han har inte en aning... känns väldigt festligt och väldigt ovanligt!
  • förlovadflicka
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-19 00:18:01 följande:
    Väldigt fint!

Visst är det mysigt att få den man älskar att förstå hur mycket man gör det när orden inte riktigt räcker till...att kunna göra något symbolisk,t litet eller stort, för att bara förstärka eller påminna om det man redan vet.
    Åh, vad fint formulerat, blir alldeles rörd :) 
  • eigollet

Vilken fantastisk present!! Han kommer bli jätteglad och överaskad.

Jag och min man gör nog mest vardagsfina saker för varann. Som att han till exempel alltid köper ostbågar till mig när jag jobbat nattpass och brukar vara helt död på eftermiddag/kvällen efter.
    Normalt sett lagar han mat eftersom jag är helt USEL på det. Lagar jag så blir det korv och makaroner.... Så för att överaska honom så ringer jag mamma för vägledning genom recept och han blir lika glad varje gång! Eller bjuder ut honom på stan till middag.

När han fyller år i april har jag bokat sånt där Fish-spa, små fiskar som äter upp förhårdnader på fötterna. Sen ska vi äta fin helglunch och specialbeställd tårta från hon som gjorde vår bröllopstårta. Hela dagens "schema" och en liten kärleksförklaring kommer han få på ett egendesignat födelsedagskort som jag skickat efter från Optimalprint.
    Japp, Bröllopstorget gör att man börjar fixa, pyssla och skicka efter egedesignade kort, smycken och allt vad det är!! :D

Svar på tråden Berätta om fina saker ni gör för varandra!