• skruttisOmuffis

Berätta om fina saker ni gör för varandra!

Jag som säkert de flesta på denna sida älskar att göra vår partner glad.

Jag vill att vi delar med oss om fina saker ni gör, har gjort eller planerar att göra för er partner eller något fint som din partner har gjort för dig!
    Stort som smått. Allt som värmer hjärtat vill jag höra om!

Jag själv har världens fuffens för mig just nu... Det är så himla roligt att jag bara måste få berätta.
    Nu på torsdag fyller min bm 30 år. Han själv förväntar sig en överraskning på lördagen efter, något speciellt men inte svindyrt eftersom vi sparar för fullt till vårt bröllop i sommar. Han tror att jag komer att jobba heldag (dvs 13 timmar) på hans födelsedag och självklart så han har varit lite deppig över detta.

Det han inte har någon aning om är att jag har sparat en massa pengar sen ett halvår tillbaka. Jag har tagit ledigt åt honom från hans jobb. Jag har tagit ledigt från mitt jobb också. Jag har fixat så att hans bror kommer att vara kattvakt.
    Jag har bokat en weekend till paris åt oss, med avresa på hans födelsedag.
    Jag kommer att väcka honom med frukost på sängen och i hans grattiskort kommer han att finna en packlista. Vid lunchtid åker vi mot Arlanda. Sent på eftermiddagen är vi framme i Paris. Då ska vi snabbt bege oss till hotellet för att fräscha upp oss och sen promenera ner till Seine för en middagskryssning. Jag har bokat bord i fören på båten, med fördrink och tre-rätters inklusive dryck.... Fast jag har betalat extra och bytt ut vår efterrätt mot födelsedagstårta och champagne

Så på morgonen kommer han att förvänta sig en vanlig jobbdag och att jag knappt hinner fira honom...
    Och på kvällen samma dag sitter vi finklädda och dricker champagne på en båt på Seine i Paris.

Och det bästa av allt...jag längtar såååå efter att få se hur glad han kommer att bli! Min älskade grodprins

• Svar på tråden Berätta om fina saker ni gör för varandra!
  • förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-19 07:16:16 följande:

Vilken fantastisk present!! Han kommer bli jätteglad och överaskad.

Jag och min man gör nog mest vardagsfina saker för varann. Som att han till exempel alltid köper ostbågar till mig när jag jobbat nattpass och brukar vara helt död på eftermiddag/kvällen efter.
    Normalt sett lagar han mat eftersom jag är helt USEL på det. Lagar jag så blir det korv och makaroner.... Så för att överaska honom så ringer jag mamma för vägledning genom recept och han blir lika glad varje gång! Eller bjuder ut honom på stan till middag.

När han fyller år i april har jag bokat sånt där Fish-spa, små fiskar som äter upp förhårdnader på fötterna. Sen ska vi äta fin helglunch och specialbeställd tårta från hon som gjorde vår bröllopstårta. Hela dagens "schema" och en liten kärleksförklaring kommer han få på ett egendesignat födelsedagskort som jag skickat efter från Optimalprint.
    Japp, Bröllopstorget gör att man börjar fixa, pyssla och skicka efter egedesignade kort, smycken och allt vad det är!! :D

What? Fish-spa? Det låter skitcoolt!!! :D Och lite creepy :P Tell me more :)
  • eigollet

Hehe, ja, lite creepy kanske det är... Det är alltså ett spa med en bassäng där man sänker ner fötterna i som ett akvarium med små fiskar. (finns även för händer) De äter sedan förhårdnader och gamla hudrester från dina fötter och man ska bli len som en barnskjärt!! Men man får inte ha smort in fötter och underben innan för då mår tydligen de små rackarna illa Cool.....
    Jag tycker det lät jättefräckt!

• förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-19 09:22:20 följande:
    Hehe, ja, lite creepy kanske det är... Det är alltså ett spa med en bassäng där man sänker ner fötterna i som ett akvarium med små fiskar. (finns även för händer) De äter sedan förhårdnader och gamla hudrester från dina fötter och man ska bli len som en barnskjärt!! Men man får inte ha smort in fötter och underben innan för då mår tydligen de små rackarna illa Cool.....
    Jag tycker det lät jättefräckt!
    Haha men oj! Var kan man göra det? Det hade varit jättecoolt att prova :D (om jag vågar när det gäller, hihi)
  • eigollet

Hm, nu blir det kankse reklam men vi ska till Dr Fish Spa på Östermalm i Stockholm, tror det finns i Malmö och ett par andra orter också. www.doctorfishspa.se.

• förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-19 09:26:36 följande:
    Hm, nu blir det kankse reklam men vi ska till Dr Fish Spa på Östermalm i Stockholm, tror det finns i Malmö och ett par andra orter också. www.doctorfishspa.se.
    Malmö lät lämpligt, hihi, detta kanske kan bli en överraskning i framtiden :P
  • Wintercandles
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-18 23:35:56 följande:

Jag vill att vi delar med oss om fina saker ni gör, har gjort eller planerar att göra för er partner eller något fint som din partner har gjort för dig!
    Stort som smått. Allt som värmer hjärtat vill jag höra om! ♥

Jag själv har världens fuffens för mig just nu... Det är så himla roligt att jag bara måste få berätta.
    Nu på torsdag fyller min bm 30 år. Han själv förväntar sig en överraskning på lördagen efter, något speciellt men inte svindyrt eftersom vi sparar för fullt till vårt bröllop i sommar. Han tror att jag komer att jobba heldag (dvs 13 timmar) på hans födelsedag och självklart så han har varit lite deppig över detta.

Det han inte har någon aning om är att jag har sparat en massa pengar sen ett halvår tillbaka. Jag har tagit ledigt åt honom från hans jobb. Jag har tagit ledigt från mitt jobb också. Jag har fixat så att hans bror kommer att vara kattvakt.
    Jag kommer att väcka honom med frukost på sängen och i hans grattiskort kommer han att finna en packlista. Vid lunchtid åker vi mot Arlanda. Sent på eftermiddagen är vi framme i Paris. Då ska vi snabbt bege oss till hotellet för att fräscha upp oss och sen promenera ner till Seine för en middagskryssning. Jag har bokat bord i fören på båten, med fördrink och tre-rätters inklusive dryck.... Fast jag har betalat extra och bytt ut vår efterrätt mot födelsedagstårta och champagne

Så på morgonen kommer han att förvänta sig en vanlig jobbdag och att jag knappt hinner fira honom...
    Och på kvällen samma dag sitter vi finklädda och dricker champagne på en båt på Seine i Paris.

Och det bästa av allt...jag längtar såååå efter att få se hur glad han kommer att bli! Min älskade grodprins
    Visst är det roligt med överraskningar. Jag slet en hel sommar för att kunna bjuda min älskling på en resa till hans 30-års dag. Hehe var lite tufft att spara i smyg, men så glad han blev när vi jag sa att jag hade bokat en resa.

Till vardags har vi något vi kallar för "vardagsmys", då överraskar vi varandra med olika småsaker eller äventyr mitt i veckan. Kan vara allt från söta små lappar i arbetsskon till en spa kväll. Sist hade min blivande dukat upp piknic på vardagsrumsgolvet & lagat indisk mat...uhh va mysigt.
  • daydreamer

Åååh vilken underbar tråd! Nu blev jag alldeles inspirerad! Hjärta

• L8PR

Shiiit förstår att du spricker av glädje, jag blir bara helt överlycklig av att läsa om detta. Vilken grej asså. Han kommer ju bli tokglad!!!!!!!!!! Wooohoohohoho!

• eigollet

Måste bara berätta vad min man gjorde i fredags!
    Jag älskar orkideer och har 10 st hemma av olika arter. Han tycker dom är fula när de inte blommar och suckar mest när jag vattnar och sprayar och donar....

Och i fredags kom han hem med en vanilj-orkidée som jag varit för snål för att köpa själv. Jag blev SÅ glad! Han är verkligen bäst!Hjärta

• loluna

Jag har skrivit ett kärleksbrev och beställt en pussel på det.
    Likadant med en bild från "secret Box" :)
    Och till morgongåva vill jag ge honom en liten låda med små lappar där alla meninga börjar med att "jag älskar dig därför att..."

• Sackhina
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-18 23:35:56 följande:

Stort som smått. Allt som värmer hjärtat vill jag höra om! ♥

Shit, vilken grej! Låter ju som en saga!!
  • förlovadflicka
    loluna skrev 2011-02-28 15:59:30 följande:
    Och till morgongåva vill jag ge honom en liten låda med små lappar där alla meninga börjar med att "jag älskar dig därför att..."
    Höh! Det är en superbra idé!!!! Får jag sno din morgongåve-idé? :) 
  • eigollet
    loluna skrev 2011-02-28 15:59:30 följande:
    Var beställer man ett sånt pussel? Helbra present ju!
  • loluna

Om du gör det till en "bild" (jpg-format) och "framkallar" på t.ex. Icafoto :) Eller annan framkallningsfirma :)

• Jag han

Minns min 25 års dag...
    Hade rörigt hemma, och hade inte hunnit fixa med fika och städning till gästerna skulle komma. Stressad var jag men tänkte försöka hinna med allt efter jobbet.

När jag kom hem från jobbet, visade det sig att min sambo tagit en semesterdag för att städa, handla tårta, blommor och fika till kvällen.
    Det värmde!!
    Presenten minns jag också, biljetter till "mamma mia", men det andra var nästan en finare present :)

Svar på tråden Berätta om fina saker ni gör för varandra!