Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Berätta om fina saker ni gör för varandra!

Vilken underbar överraskning! Vi skulle aldrig ha råd med nåt sånt nu men vi gör andra småsaker, som lämnar lappar, skickar sms osv. Vi har haft väldigt lite pengar båda två hela tiden vi varit ihop, jag går i gymnasiet och han har varit arbetslös till och från fram tills nu, när han snart äntligen får lön, hehe :P Därför blir det mest fina ord och så vi skämmer bort varandra med, även om han tycker om att skämma bort mig när han kan. Det betyder ännu mer för mig då, när jag vet att han egentligen inte har så mycket pengar och så lägger han pengar på mig. Kommer ihåg i sommar när vi skulle fira 1,5 år, vi hade bara sagt att vi skulle äta lunch och sen åka hem till mig och kolla på film eller nåt. Men så börjar det med att han ger mig blommor och choklad och... Nämen, vad var det jag fick?? Ja, ja, strunt samma, vilken virrpanna jag är!! Sedan gick vi och åt och jag var jätteglad för att han överraskat mig. Sedan när vi ätit klart och jag trodde att vi skulle hem fick jag veta att jag hade 1000 kr på kontot att shoppa för. (Det är mkt för en fattig student som max har en hundring att shoppa för i stöten, haha) och när de pengarna flugit iväg gick vi på bio. 
    Det låter inte som så mycket jämfört med en parisresa men det kändes verkligen som det och det var det med våra mått mätt. :) 

• förlovadflicka

Hihi :) Skulle kunna ägna hela dagarna åt att hitta på överraskningar :)
    Just det, detta kommer du gilla!
    Vi hade två år den 3:e men kunde inte vara tillsammans då för han jobbar på annan ort. Så vi skulle fira den femte. Dessvärre hade jag en konsert med saxkvartett jag var tvungen att vara med på så jag förberedde ett solo och spelade "unchained melody" och tillägnade den till honom. Han grät av lycka, hihi :D  

• förlovadflicka
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-19 00:18:01 följande:
    Väldigt fint!

Visst är det mysigt att få den man älskar att förstå hur mycket man gör det när orden inte riktigt räcker till...att kunna göra något symbolisk,t litet eller stort, för att bara förstärka eller påminna om det man redan vet.
    Åh, vad fint formulerat, blir alldeles rörd :) 
  • förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-19 07:16:16 följande:

Vilken fantastisk present!! Han kommer bli jätteglad och överaskad.

Jag och min man gör nog mest vardagsfina saker för varann. Som att han till exempel alltid köper ostbågar till mig när jag jobbat nattpass och brukar vara helt död på eftermiddag/kvällen efter.
    Normalt sett lagar han mat eftersom jag är helt USEL på det. Lagar jag så blir det korv och makaroner.... Så för att överaska honom så ringer jag mamma för vägledning genom recept och han blir lika glad varje gång! Eller bjuder ut honom på stan till middag.

När han fyller år i april har jag bokat sånt där Fish-spa, små fiskar som äter upp förhårdnader på fötterna. Sen ska vi äta fin helglunch och specialbeställd tårta från hon som gjorde vår bröllopstårta. Hela dagens "schema" och en liten kärleksförklaring kommer han få på ett egendesignat födelsedagskort som jag skickat efter från Optimalprint.
    Japp, Bröllopstorget gör att man börjar fixa, pyssla och skicka efter egedesignade kort, smycken och allt vad det är!! :D

What? Fish-spa? Det låter skitcoolt!!! :D Och lite creepy :P Tell me more :)
  • förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-19 09:22:20 följande:
    Hehe, ja, lite creepy kanske det är... Det är alltså ett spa med en bassäng där man sänker ner fötterna i som ett akvarium med små fiskar. (finns även för händer) De äter sedan förhårdnader och gamla hudrester från dina fötter och man ska bli len som en barnskjärt!! Men man får inte ha smort in fötter och underben innan för då mår tydligen de små rackarna illa Cool.....
    Jag tycker det lät jättefräckt!
    Haha men oj! Var kan man göra det? Det hade varit jättecoolt att prova :D (om jag vågar när det gäller, hihi)
  • förlovadflicka
    eigollet skrev 2011-02-19 09:26:36 följande:
    Hm, nu blir det kankse reklam men vi ska till Dr Fish Spa på Östermalm i Stockholm, tror det finns i Malmö och ett par andra orter också. www.doctorfishspa.se.
    Malmö lät lämpligt, hihi, detta kanske kan bli en överraskning i framtiden :P
  • förlovadflicka
    loluna skrev 2011-02-28 15:59:30 följande:
    Jag har skrivit ett kärleksbrev och beställt en pussel på det.
    Likadant med en bild från "secret Box" :)
    Och till morgongåva vill jag ge honom en liten låda med små lappar där alla meninga börjar med att "jag älskar dig därför att..."
    Höh! Det är en superbra idé!!!! Får jag sno din morgongåve-idé? :) 
Svar på tråden Berätta om fina saker ni gör för varandra!