S2011 skrev 2011-02-19 09:03:57 följande:
fast just här på BT så är väl dessutom kvinnor överrepresenterade som användare?
det är dessutom bara den ena sidan av historien som vi får - nämligen (oftast) kvinnans subjektiva upplevelse av det som händer eller har hänt, eller för den delen inte kommer att hända.
jag tycker inte att vi övriga egentligen har några som helst möjligheter att göra en bedömning kring "vems fel" o.s.v. - vi har ju inte hela bilden klar för oss.
därför är det också helt förkastligt att döma ut människor som vi inte haft en möjlighet att höra.
när det gäller den här typen av inlägg är det snarare så att vad vi kan göra är att lyssna, uppmuntra, berätta om egna erfarenheter och ge eventuella råd utifrån dem utan att lägga någon värdering i huruvida den andra parten i förhållandet utgör någon form av "problem", har "fel" osv.
det är inte okej att kalla folk för svin, idioter och utan förståelse för andras känslor utan att ha någon aning om vilka motiv de har för sina livsval. då är det snarare vi som är svin, idioter och utan förståelse för andras känslor.
Jag kallade ingen specifik person för svin och menar verkligen inget illa. Jag kallade de som inte bryr sig om kvinnans känslor alls för svin. Alltså inte från kvinnans perspektiv bara utan de som faktiskt inte gör det på riktigt. För det finns ju de som är såna, det kan du inte förneka. Jag blir bara så ledsen när jag hör sådana här argument när han säger att han är för gammal och så är han så mycket äldre än henne.... Det skulle han tänkt på när han valde henne, tänkte han inte alls på att hon kanske vill gifta sig? Det är en ganska stor deal tycker jag, ska hon bli straffad bara för att han är lite äldre? Att det inte är hans grej också, men om det är hennes stora dröm, varför vill han inte förverkliga den? Och hon vill ju inte ha ett dyrt bröllop heller... Nej, jag gillar det inte, det måste jag säga. Sedan förstår jag absolut din poäng och jag menar inte att kalla någon specifik person något, som du säger är inte jag den som ska avgöra det, jag säger bara att de finns och det gör min ledsen och upprörd.