Jag kommer nog aldrig få gifta mig =(
förlovadflicka skrev 2011-02-19 01:23:46 följande:
Men säg till honom att det är viktigt för dig! Alltså, jag förstår mig inte på alla dessa karlar som folk skriver om här hela tiden som inte vill gifta sig trots att tjejen bönar och ber och är jätteledsen... Behöver ju inte vara så med din men svin är vad många av dem är som inte bryr sig om sina flickvänners känslor! framförallt tror jag att detta blir ett problem om man inte redan på ett tidigt stadie diskuterar ens personliga inställningar till denna typ av val i livet; bröllop, barn, hus osv.
TS, jag har inga smarta universalråd att komma med. kanske ni helt enkelt behöver sätta er ner och diskutera era respektive förväntningar på ett liv ihop? bröllop behöver ju inte innebära ett stort hål på kontot - man kan göra det enkelt och vackert, precis som du beskriver här i tråden. har du beskrivit det så för honom? har han gett några klara anledningar till att inte gifta sig? vad är det som gör att han känner att det är ett steg han vill hoppa över?
min blivande man var så otroligt anti både att gifta sig och att skaffa barn, vilket vi diskuterade redan en av de första gångerna vi träffades, så jag trodde det var nånting jag helt enkelt fick lägga på hyllan. jag accepterade också att behöva lägga det på hyllan, det var ju just honom jag ville ha och leva mitt liv med. men uppenbarligen hade samtalet satt nån form av sten i rullning hos honom; för knappt två år senare friade han och till sommaren gifter vi oss. dessutom har han så smått börjat prata om barn, så rätt som det är sitter vi där med barn också.