Pappas ring!?
Vi har inte så mycket pengar att lägga på ringar och igår när jag var hos min pappa så ville han att jag skulle ta hans vigselring till min vigselring. Blev helt paff!
Min mamma gick bort för några år sedan så tekniskt är han inte gift längre men han har alltid haft på sig ringen ändå. Det är en slät vitguldsring. Den är lite sliten men ändå vacker och enkel, men jag vet inte om jag kan ta emot en sån gåva! Självklart skulle det betyda så mycket mer för mig att få ha deras ring som min vigselring, men jag vet helt enkelt inte om jag kan ta emot en sån gåva...
Min mammas ring kan jag inte använda då hon (slarvig som hon var) tappat bort sin och hade en vacker silverring som de köpt tillsammans istället. Den ringen är i vikinga stil (som en orm som slingrar runt fingret) och har gått sönder ett antal gånger och bara går sönder igen och igen.
Storleken på pappas ring passar mig (då jag är en liten tjockis) så den behöver inte ändras, men kan jag ta emot en sån gåva?
Skulle ni ha gjort om den i så fall? Vill definitivt behålla deras gravyr i ringen sen 1962, men det finns inte så mycket plats kvar sen för egen gravyr, kanske bara min sambos initialer och datum...
Vad hade ni gjort?